جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > حقایق شگفت انگیز درباره بدن انسان که درمورد عده کمی از افراد صدق می کنند

حقایق شگفت انگیز درباره بدن انسان که درمورد عده کمی از افراد صدق می کنند

تنها ۶ درصد از جمعیت کره زمین قادر به حل مکعب روبیک اند. برخی آن را یک استعداد می دانند و برخی هم می گویند که ممکن است با دانش نحوه ی استفاده از انگشتان مان به این شکل متولد شده ایم. چیزی که روشن است این است که برای حل چنین معمای دشواری، هم به استعداد نیاز دارید و هم کنترل فراوان بر روی انگشتان خود.

ما بدن پر رمز و رازی داریم. کارهای زیادی هست که ما توانایی انجام شان را داریم و از بعضی از این توانایی ها هم به کلی بی خبریم.

۱- حل کردن مکعب روبیک به طور حتم توانایی ویژه ای است

تنها ۳۰ درصد از مردم دنیا می توانند پره های بینی خود را به راحتی گشاد کنند. این به معنای حرکت دادن خیلی سریع پره های بینی است.

ماهیچه ای که انجام این حرکت را امکان پذیر می سازد، «ماهیچه بینی» (Nasalis Muscle) نام دارد. این ماهیچه لبه های بینی را فشرده می کند. این حرکت اغلب هنگام کشیدن یک نفس عمیق یا در موقعیت های احساسی قابل مشاهده است.

۳- هر کسی نمی تواند گوش هایش را تکان دهد

هر کسی نمی تواند این کار را با انگشت شست خود انجام دهد. این ویژگی که به آن «انگشت شست هیچهایکار» (Hitchhiker’s Thumb) گفته می شود، فرد را قادر می سازد انگشتان شست خود را به میزان زیادی خم کند، به طوری که ممکن است انگشت زاویه ای ۹۰ درجه پیدا کند. دلیل این امر مفصل های بند انگشتان است.

این حرکت دردناک و دشوار نیست و هیچ خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند و صرفاً از قدرت حرکت پذیری بالای انگشت شست ناشی می شود.

۵- بعضی افراد پاهای شامپانزه ای دارند

سردرد چیز بسیار رایجی است. در حقیقت، تنها گروه اندکی از مردم دنیا هرگز سردرد را تجربه نکرده اند. یا شاید اینگونه فکر می کنند.

نزدیک به ۹۶ درصد از جمعیت دنیا سردرد یا حتی میگرن را در مقطعی از زندگی شان تجربه کرده اند. ۴ درصد باقیمانده شاید ندانند که این درد چگوه است. دلیل این امر ممکن است آستانه ی درد بالای این افراد باشد، امری که سبب می شد سردردهای آن ها بسیار خفیف یا حتی غیر قابل تشخیص باشد.

۷- بعضی افراد هستند که می توانند با هر دو دست شان بنویسند

چشمان ماه توانایی های ویژه ای دارند. مشکلات ژنتیکی مرتبط با چشم ها می توانند گاهی تصاویر ویژه ای از محیط پیرامون بسازند. یکی از این مشکلات، «آفاکیا» (Aphakia) است، حالتی که در آن چشم ها فاقد عدسی هستند.

این عدسی ها از چشم ها در برابر رنگ های فرابنفش محافظت می کنند و بدون وجود آن ها ممکن است این رنگ ها را ببینید، امری که به آن «دید فرانبنفش» گفته می شود. به عبارت دیگر، این مشکل باعث می شود فرد بتواند آن سوی محدودیت های انسانی را ببیند.

۱۰- بعضی افراد «سوپر تیستر» هستند

10-d0dd05568884e0ba083f6a2e2f

ویژگی های ژنتیکی، پرزهای چشایی ما را هم تحت تأثیر قرار می دهند. فرد برحسب تعداد پرزهای چشایی روی زبانش ممکن است بیشتر یا حتی کمتر از میزان متوسط پرز چشایی داشته باشد. به آن هایی که بیشتر از میزان عادی پرز چشایی دارند «سوپر تیستر» (Supertaster)  گفته می شود.

نزدیک به ۲۵ درصد از جمعیت دنیا این ویژگی را دارند. وقتی تعداد پرزهای چشایی زبان زیاد باشد، مزه ها با شدت بیشتری احساس می شوند و حتی ممکن است فرد بدغذا شود.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-161324

برچسب ها