جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > رهاوردهای سفر استاندار فارس به شهرستان‌های سروستان و خرامه

رهاوردهای سفر استاندار فارس به شهرستان‌های سروستان و خرامه

استاندار فارس در روزهای پایانی هفته گذشته و در ادامه سفرهای شهرستانی با همراهی شماری از مدیران ارشد دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی، به شهرستان‌های سروستان و خرامه سفر کرد که در کنار 11 مصوبه برای سروستان و 22 مصوبه برای خرامه، انتقاد جدی مدیر ارشد استان از روند پیشرفت مسکن ملی در سروستان را به دنبال داشت.

محمدهادی ایمانیه در پایان سفر به سروستان، هدف عمده از دور دوم سفرهای شهرستانی را بررسی میزان اجرای مصوبات سفر اول ذکر و اضافه کرد: در ارتباط با شهرستان سروستان عمده مصوبات سفر نخست اجرایی شده و مشکلات تعدادی از آنها که در میانه راه با موانعی مواجه شده بود را سعی کردیم امروز رفع کنیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه سفر به سروستان 11 مصوبه برای این شهرستان به دنبال داشت، به ظرفیت بالفعل کشاورزی این منطقه و تولید محصولاتی نظیر پسته، انجیر، بادام، انار و ... وجود صنایع تبدیلی اشاره و خاطرنشان کرد که برای رونق بیشتر کشاورزی و تامین آب مورد نیاز این حوزه، تلاش بیشتری انجام می‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه دولت کمک‌های خود در زمینه تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی را داشته و خواهد داشت، تاکید کرد که انتظار عمده از کشاورزان، همکاری برای بهبود بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آب موجود است.

استاندار فارس یادآور شد که براساس یکی ازمصوبات سفر به سروستان، مسئولان آبفا، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و شهرک صنعتی به میدان می آیند تا با کمک مردم، کشاورزان، صنعتگران و باغداران مشکل آب باغ‌های پسته و شهرک صنعتی شماره 2 رفع شود.

ایمانیه افزود: موضوع دیگر بحث مشکل برق و گاز شهرک صنعتی سروستان است که این شهرک با توجه 750 هکتار زمینی که به آن اختصاص داده شده هم برای سرمایه‌گذاران سروستان و هم به عنوان سرریز صنایع شیراز با توجه به تکمیل شدن ظرفیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز بسیار دارای اهمیت است و کمک زیادی به ایجاد اشتغال در سروستان خواهد کرد.

استاندار فارس، ضمن ابراز گلایه از عقب ماندگی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن سروستان و با یادآوری اینکه شاهد شتاب گرفتن این طرح طی 3 ماه گذشته بوده‌ایم، لزوم چاره‌اندیشی برای جبران عقب ماندگی را یادآور شد.

ایمانیه بر لزوم بهره مندی ساکنان شهرها و روستاهای همه نقاط فارس از حداقل امکانات ورزشی تاکید و خاطرنشان کرد که پروژه‌های نیمه تمام سروستان به زودی بررسی و برای رفع مشکلات اداری آنها تلاش خواهد شد.

استاندار فارس، یکی از مباحث مد نظر را رفع مشکلات سه نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی شهرستان سروستان ذکر و اضافه کرد:  استان در زمینه رفع نقاط حادثه خیز طی 2 سال گذشته در کشور رتبه اول را کسب کرده است اما همچنان شمار نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی، قابل توجه است و امیدوار هستیم که هر سال تعدادی از این نقاط بی خطرسازی شود.

ایمانیه همچنین در حاشیه بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن سروستان، دستور داد مدیران ناکارآمد، کنار گذاشته شوند و گفت: بلوکه کردن پول‌های پرداختی مردم در حساب‌های بانکی و جلوگیری از تأمین مصالح و خرید اقلام مورد نیاز، خطای مهمی است که باعث کندی روند کار می شود و از سویی قیمت تمام شده را برای مردم افزایش می دهد.

 استاندار فارس ضمن تاکید براینکه کسی که نمی‌تواند براساس سیاست‌ها و شتاب مورد نظر دولت اقدام کند، لازم نیست متصدی مسئولیت باشد؛ افزود: در تمام استان، پولهای مردم بابت پروژه مسکن که در حسابها، نگهداری میشود، به پروژه ها تزریق گردد.

 برپایه این گزارش، دکتر محمدهادی ایمانیه در پایان سفر دوم خود به خرامه هم از تصویب ۲۲ مصوبه با هدف رفع مشکلات این شهرستان خبر داد و گفت: با تکمیل مصوبات سفر اول و اجرای مصوبات سفر دوم، مسیر توسعه متوازن شهرستان خرامه طی می شود.

 ایمانیه خاطرنشان کرد: در سفر اول، ۴۷ مصوبه داشتیم که بالای ۷۰ درصد از آن ها اجرایی شده است. امیدواریم با تصمیماتی که امروز  اتخاذ شده، باقی مانده مصوبات سفرهای قبلی نیز اجرایی شود.

وی گفت: طی 2 سال اخیر تلاش های خوبی از جانب نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران مرتبط با آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان برای حل معضل کم آبی در منطقه شاهد بودیم؛ با قول هایی که از هیات دولت در سفر دوم به استان گرفتیم و با استفاده از همکاری بانک ها، ظرفیت ماده ۵۶ و همراهی مجلس و قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام، ان شاءالله در آینده ای نزدیک مسئله آب آشامیدنی مردم شهرستان خرامه حل شود.

ایمانیه از اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات کشاورزان به ویژه گندمکاران، نیازهای حوزه ورزش، شهرک صنعتی، راه‌های مواصلاتی و .... شهرستان خرامه خبر داد و با اشاره به بازدید میدانی از طرح ملی جهش مسکن در خرامه، اذعان داشت: علی رغم نارضایتی که از وضعیت مسکن در شهرستان سروستان داشتم، وضعیت در خرامه به مراتب بهتر است؛ امیدواریم با سرعت جدیدی که پیدا کرده و همچنین رفع مشکل تامین آب و برق، سرعت اجرای این پروژه ملی افزایش یابد و واجدین شرایط شهرستان، دارای مسکن شوند.

ایمانیه با اشاره به بازدید انجام شده از بیمارستان جواد الائمه علیه السلام، گفت: این بیمارستان اخیرا توسعه یافته و توسعه جدید نیز، احتیاج به تامین و تزریق منابع مالی دارد. مسائل مرتبط با سرمایش و گرمایش، تجهیزات پزشکی با تدبیر اتخاذ شده در سفر امروز ان شاءالله مرتفع می شود.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب