جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) با عجیب ترین خودرو فراری آشنا شوید؛ ماشینی مسخره که هیچوقت به تولید انبوه نرسید

(عکس) با عجیب ترین خودرو فراری آشنا شوید؛ ماشینی مسخره که هیچوقت به تولید انبوه نرسید

این خودروی جالب و عجیب در حقیقت برای مسابقه طراحی شده بود؛ نه استفاده روزمره. بنابراین تجهیزات ایمنی آن با استانداردهای زمان رونمایی کامل و سرآمد ارزیابی می‌شدند.

در این جا قصد داریم به معرفی یکی از عجیب ترین خودرو های فراری بپردازیم که طراحی آن به مینیمال‌ترین شکل ممکن انجام شده است. این خودرو مفهومی فاقد سقف، شیشه جلو و حتی در است!

خودرویی که امروز قصد داریم در خصوصش صحبت کنیم، یک جای کارش ایراد دارد! ایراد این اتومبیل به‌خاطر نداشتن سقف یا رنگ‌بندی عجیب آن نیست؛ چرا که خودروهای موفق بسیاری را در تاریخ می‌شناسیم که بدون سقف بوده یا از رنگ‌های عجیب و غریب بهره می برده‌اند.

با این حال علیرغم این که نمی‌توانیم نکته خاصی را به عنوان ایراد اصلی این خودرو مطرح کنیم، اما یقین داریم که با خودرویی عجیب و غریب و نامتعارف طرف هستیم.

اگر رنگ قرمز اغواکننده و لوگوی اسب خشمگین را روی سپر و فرمان این خودرو نمی‌دیدیم، قطعا نمی‌توانستیم حدس بزنیم با یک خودروی فراری طرف هستیم. در عین حال، این خودرو که Conciso نام دارد، یک خودروی کانسپت بود که واقعا توسط خودروساز اسطوره‌ای ایتالیایی ساخته شده و در نمایشگاه اتومبیل ۱۹۹۳ فرانکفورت به معرض نمایش گذاشته شد.

این خودروی جالب و عجیب در حقیقت برای مسابقه طراحی شده بود؛ نه استفاده روزمره. بنابراین تجهیزات ایمنی آن با استانداردهای زمان رونمایی کامل و سرآمد ارزیابی می‌شدند.

در کنار این موارد، دیگر نکته جالب طراحی این خودرو را باید قابلیت باز شدن لولایی کاپوت و قسمت جلو به بیرون دانست که باعث تعمیرپذیری آسان‌تر آن می‌شد.

فراری کانسیزو

همان‌طور که می‌توان حدس زد، برای سوار شدن به این خودرو، باید همانند سوار شدن بر یک اسب، ابتدا یک پا را از در کناری رد کرد و سپس با پای دیگر وارد آن شد.

شما در خصوص این خودروی فراری چه نظری دارید؟ آیا طراحی عجیب آن را می‌پسندید یا خیر؟ نظر خود در خصوص آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: faradeed-160070

برچسب ها
نسخه اصل مطلب