جستجو
رویداد ایران > استان ها > شیراز میزبان نهمین اجلاس ایران-قطر خواهد بود

استاندار فارس:

شیراز میزبان نهمین اجلاس ایران-قطر خواهد بود

استاندار فارس اعلام کرد که شیراز در آذرماه امسال میزبان نهمین اجلاس ایران-قطر با حضور سرمایه‌گذاران و مسئولان اقتصادی 2 کشور خواهد بود.

دکتر محمدهادی ایمانیه شنبه 13 آبان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز رضایت از انعکاس رسانه‌‌ای دور دوم سفر هیئت دولت به فارس، خاطرنشان کرد که فعالیت خوب رسانه‌ها در آن ایام موجب ارتقاء جایگاه استان شده است.

ایمانیه با بیان اینکه تاکنون هشت اجلاس مشترک ایران-قطر برگزار شده است، گفت: نهمین اجلاس مشترک ایران و قطر با حضور مسئولان اقتصادی و سرمایه‌گذاران 2 کشور آذرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 120 مسئول و تاجر و سرمایه‌گذار در این اجلاس که توسط اتاق بازرگانی و با حمایت و همراهی استانداری برگزار می‌شود، شرکت خواهند داشت، این اجلاس را یکی از رویدادهای تاثیرگذار بر آینده اقتصادی استان ارزیابی کرد.

ایمانیه ضمن یادآوری اینکه شنبه و چهارشنبه هر هفته، زمانی را برای گفت و گوی رو در رو با سرمایه‌گذارانی که تمایل به فعالیت اقتصادی مولد در فارس داشته باشند، اختصاص داده است، گفت: مهمترین تقاضای سرمایه‌گذاران بحث تسهیلات بانکی است؛ حال آنکه بحث تسهیلات بانک‌ها تصمیم گیر هستند و البته محدودیت‌های خاص خود را هم دارند.

استاندار فارس با بیان اینکه می‌توان راهکارهای دیگری به غیر از تسهیلات بانکی، پیش روی سرمایه‌گذاران قرار داد، یافتن شریک، استفاده از ظرفیت موسسات مالی شبه بانکی و .... برخی از این راهکارها است.

ایمانیه با اشاره به اینکه تاکنون 550 هزار میلیارد تومان توافقنامه سرمایه‌گذاری بسترسازی شده و در سفر اخیر هیئت دولت 50 سرمایه‌گذار طرف این توافقنامه‌ها در جلسه‌ با رئیس جمهوری حضور داشتند، گفت: ما پیگیر نهایی و اجرایی شدن این 50 تفاهمنامه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای‌عالی مسکن کشور گفت: در این جلسه به شکل ویدئوکنفرانسی حضور داشتم و پیشنهادی را برای تجمع تسهیلات در بانک مسکن ارائه دادم. در این صورت استان با یک بانک طرف خواهد بود.

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب