به گزارش اکوایران، سهام شرکت سیمان خوزستان با نماد سخوز در تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام سیمان خوزستان در حال حاضر 5 هزار و 670 میلیارد تومان بوده و 29 درصد از سهام این شرکت در بازار سهام شناور است. شرکت سیمان فارس و خوزستان و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران از سهامداران عمده سیمان خوزستان هستند و بیش از 56 درصد سهام این شرکت را تحت تملک دارند.

شرکت سیمان خوزستان در هفت ماهه سال جاری نزدیک به 57 درصد محصولات خود را در بازار‌های داخلی و 43 درصد را در به صورت صادراتی فروخته است. سیمان تیپ 5 پاکتی شرکت سیمان خوزستان به عنوان محصول استراتژیک داخلی این شرکت بیش از 51 درصد فروش داخلی سخوز را در سال جاری بر عهده داشته و کلینکر پنچ صادراتی نیز به عنوان محصول استراتژیک صادراتی این شرکت، بیش از 69 درصد فروش صادراتی سخوز را در سال جاری به ثبت رسانده است.

رشد 41 درصدی فروش سیمان خوزستان در سال جاری

شرکت سیمان خوزستان در سال 1400 با هزار و 283 میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه 107 میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. سخوز در سال 1401 بیش از 55 درصد رشد درآمدزایی داشت و با  هزار و 998 میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه 166 میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

در بانک دی چه می‌گذرد!/ زیان انباشته بانک دی از 23 هزار میلیارد تومان عبور کرد!