جستجو
رویداد ایران > استان ها > نگران انتقال "کرونا" از طریق نان نباشید

نگران انتقال "کرونا" از طریق نان نباشید

نگران انتقال "کرونا" از طریق نان نباشید
رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با تاکید بر رعایت بهداشت در نانوایی‌ها گفت: توصیه‌های کرونایی به نانوایان انجام شده است و همچنین با توجه به بالا بودن دمای پخت نان، جای نگرانی در خصوص کرونا نیست.

امیر دهقان، اظهارکرد: همیشه و حتی پیش از بحث کرونا و شیوع این بیماری، بر بهداشت نانوایان تاکید شده است و نانوایان نیز در این زمینه نسبت به رعایت بهداشت اقدام می‌کنند.
وی افزود: نانوایان همیشه ملزم به استفاده از روپوش، کلاه و سایر وسایل بهداشتی هستند. اکنون نیز با توجه به شیوع این بیماری به نان فروش‌ها گفته شده که از دستکش استفاده کنند زیرا آن‌ها با پول سر و کار دارند و این مساله ممکن است منجر به انتقال بیماری شود.
رئیس اتحادیه نانوایان اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه گفته می‌شود ویروس کرونا در حرارت بالا از بین می‌رود، جای نگرانی در این خصوص نیست و به جز رعایت بهداشت فردی توسط نانوایان نباید نگران موضوع دیگری در این زمینه بود.
دهقان خاطرنشان کرد: در اکثر نانوایی‌ها تماس مستقیم خمیر با دست اتفاق می‌افتد اما با توجه به اینکه این خمیر در تنوری با دمای بالای ۳۰۰ درجه حرارت می‌بیند و پخته می‌شود، نباید نگران ویروس کرونا باشیم. با این وجود تاکیدات فراوانی بر رعایت بهداشت فردی از سوی اتحادیه نانوایان اهواز به نانوایی‌ها می شود.
وی ادامه داد: میزی که برای سرد کردن نان، بیرون از نانوایی‌ها وجود دارد نیز پس از هر پخت توسط نانوایان تمیز و ضدعفونی می‌شود و نباید نگران این مساله بود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب