جستجو
رویداد ایران > استان ها > رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تدفین متوفیان مرتبط با بیماری‌های واگیردار

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تدفین متوفیان مرتبط با بیماری‌های واگیردار

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تدفین متوفیان مرتبط با بیماری‌های واگیردار
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های بهشت معصومه(س) شهرداری قم گفت: تمهیدات لازم جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با حمل، تطهیر و تدفین متوفیان بیماری‌های عفونی و تهیه تجهیزات مورد نیاز در این سازمان انجام شده است.
به گزارش رویداد ایران_قم،عبدالحمید وکیلی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع و گسترش  بیماری‌های واگیردار در انجام مراحل تدفین گفت: سازمان آرامستان‌ها تمهیدات مختلفی را در بخش‌های حمل و نقل، تطهیر و تدفین متوفیان مرتبط با بیماری های عفونی به کار گرفته است و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده در این خصوص اقدامات لازم را به انجام می‌رساند.
وی ارائه آموزش‌های لازم به پرسنل بخش‌های مختلف سازمان را یادآور شد و افزود: آموزش نکات فردی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی پرسنل مرتبط در سازمان انجام شده و تجهیزات و لوازم بهداشتی مورد نیاز از جمله ماسک، دستکش و محلول شستشو و ضدعفونی نیز به مقدار کافی تهیه شده است و با دقت تمام بر انجام تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور ناطران و بازرسان نظارت می‌گردد.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های بهشت معصومه(س) شهرداری قم در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی توسط مراجعین به سازمان از جمله خانواده متوفیان افزود: سعی شده تا در این خصوص، آموزش‌های لازم از طریق نصب اطلاعیه‌ها و توزیع بروشورهای بهداشتی صورت پذیرد و ضمن آن توزیع ماسک، دستکش و استفاده از محلول شستشوی دست نیز برای مراجعین در حال انجام است.
وکیلی همچنین با اشاره به انجام اصول بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده در سطح استانی و ملی در مورد تدفین اجساد در مواقع بحران گفت: بر اساس دستورالعمل، جسد متوفیانی که علت فوت آن‌ها بیماری‌هایی از جمله ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده باشد، جهت دفن در خارج از قم و یا حتی به آرامستان‌های دیگر در سطح شهر تحویل نشده و صرفاً با پیش‌بینی فضای مناسبی با رعایت مسائل بهداشتی و شرعی در بهشت معصومه(س) عملیات دفن انجام می‌گیرد که این روند برای پذیرش و عدم پذیرش اجساد از سایر استان‌ها و شهرها نیر صدق می‌کند.
وی تصریح کرد: ناوگان ویژه حمل و نقل اجساد نیز برای این متوفیان در نظر گرفته شده است و حمل اجساد فوت شده با دلایل مرتبط با بیماری‌های عفونی با رعایت مسائل بهداشتی انجام گرفته و عمل شستشو و ضدعفونی بلافاصله بعد از تحویل جسد انجام می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های بهشت معصومه(س) شهرداری قم با رد هرگونه شایعه در خصوص عدم شفافیت در نحوه تدفین متوفیان بیان کرد: بدیهی است موضوعات تغسیل، تطهیر، کفن، اقامه نماز مِیِّت و انتقال اجساد به محل دفن با رعایت دستورالعمل‌های لازم جهت حفظ بهداشت محیط، سلامت شهروندان و به ویژه همراهان و پرسنل آرامستان بهشت معصومه(س) و رعایت مسائل زیست محیطی صورت خواهد گرفت.
وکیلی در پایان ضمن تأکید بر خدمات‌رسانی 24 ساعته پرسنل سازمان آرامستان بهشت معصومه(س) تصریح کرد: در مورد تشییع یا مباحث کنترل ورود جسد به سطح شهر جهت پیشگیری به بیماری لازم است همراهان و بازماندگان همکاری بیشتری با مجموعه داشته باشند تا از شیوع بیماری در سطح شهر جلوگیری شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب