جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تداوم حرکت طلا در جاده افزایش قیمت/نوسانات بازار دلار تهران زیر سایه جنگ غزه!

تداوم حرکت طلا در جاده افزایش قیمت/نوسانات بازار دلار تهران زیر سایه جنگ غزه!

اقتصادنیوز: هفته پیش بازیگران بازار طلا رضایت بیشتری از بازار و معاملات آن داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز بررسی اخبار بازار و طلا نشان می‌دهد که اخبار مربوط به جنگ مهم ترین خبر تاثیرگذار بر بازار ارز از نیمه مهرماه است. در حالیکه دلار به مقاومت مهم و سرنوشت‌سازی رسیده، طلای آب شده در مسیر صعودی پیشتازی می‌کند.

در شش ماه گذشته غالبا با کاهش حباب درهم قیمت دلار در روز بعد کاهشی شده است ولی در این هفته این عادت شکسته شد. روند کلی دلار در این هفته در حالی صعودی شده که حباب درهم روند نزولی داشته است، این نشان می‌دهد که علیرغم عرضه درهم در بازار، تقاضای دلار فروکش نکرده و احتیاط در میان خریداران کاهش یافته و آنها بدون توجه به قدرت کنترل بازارساز در میان معامله‌گران بنیادی درهم اقدام به خرید می کنند.

طلای آب شده پیشتازی می کند

در حالی که دلار و سکه با مقاومت دوشنبه هفدهم مهر فاصله دارند طلای آب شده زودتر از سایرین با اهرم انس جهانی طلا به نزدیکی این مقاومت رسیده است. کمتر بودن حباب طلای آب شده و روند اونس جهانی طلا، بهانه افزایش قیمت را به معامله گران طلای آب شده داده تا این دارایی به لیدر بازار تبدیل شود. 

طلای آب شده هفته را در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان شروع کرد در ادامه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و در نهایت پس از افزایش تا محدوده ۱۰ میلیون ۷۵۶ هزار تومان در محدوده 10 میلیون و ۷۲۰ هزار تومان هفته را به پایان رساند.

طلای‌آب‌شده در هفته گذشته بیشترین بازدهی را کسب کرد و رشد دو‌درصدی را به ثبت رساند. معامله گران طلای آب‌شده در این هفته مقاومت مهم ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان را پیش رو دارند. محدوده ده میلیون و ۶۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان نیز حمایت طلا در صورت عقب نشینی است.

حباب سکه رنج شد

برخلاف طلای آب شده سکه با مقاومت هفدهم مهرماه فاصله زیادی دارد چرا که اثرپذیری سکه از دلار بیشتر از طلای آب شده است و مقداری از افزایش ارزش انس به کاهش حباب سکه منجر شده است.

IMG_20231027_102119_168

با وجودی که قیمت سکه در این هفته افزایشی بوده و بازدهی سکه به ۱.۸ درصد رسیده است ولی حباب سکه رنج شده و در پایین تر از میانگین شش ماهه، سه ماه، ماهانه و هفتگی قرار دارد. سکه در هفته‌ای که گذشت در بازه قیمتی ۲۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان کرده‌است و در صورتی که بالای این مقاومت سرنوشت ساز تثبیت شود مقاومت محدوده ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش روی سکه قرار می گیرد. در صورت کاهش قیمت سکه حمایت روانی ۲۹ میلیون تومان در مسیر آن قرار گرفته است.ربع سکه نیز مانند سکه در این هفته از طلای آب‌شده جامانده و بازدهی ۱.۹ درصدی را ثبت کرده است.

منبع: eghtesadnews-606281

برچسب ها