جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > ( عکس) استئوسپرموم؛ این فامیل آفتابگردان را ببینید!

( عکس) استئوسپرموم؛ این فامیل آفتابگردان را ببینید!

تاکنون حدود ۵۰ گونه از استئوسپرموم شناخته شده است که ۳۵ گونه آن از آفریقا آمده است.

استئوسپرموم  تیره‌ای از گیاهان گلدار است که زیرمجموعه گل آفتابگردان محسوب می‌شود. استئوسپرموم نمونه های بسیار متنوعی را شامل می شود.

نگهداری از مینای آفریقایی بسیار آسان است.

    دما: استئوسپرموم تقریبا به سرما مقاوم است. حداقل دمای قابل تحمل برای آن، ۱۰ درجه سانتی گراد و حداکثر دما ۳۰ درجه سانتی گراد است و در حالت کلی دمای مطلوب این گیاه بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است.

    آبیاری: نیاز آبی استئوسپرموم متوسط است، به این معنا که در برابر خشکی مقاومت دارد. در اوایل کاشت این گیاه، وقتی هنوز تازه و جوان است، به آب بیشتری نیاز دارد، اما با بالا رفتن سن آن، زمان آبیاری را طولانی تر کنید. نکته مهم در آبیاری این گیاه این است که در فواصل میان دو آبیاری، باید خاک گیاه خشک شده باشد.

    نور: استئوسپرموم در روز حداقل ۶ تا ۸ ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد، به عبارتی این گل، به نور کامل آفتاب احتیاج دارد. اگر نور کافی به این گیاه نرسد، گلدهی تحت تاثیر قرار می گیرد و میزان آن کم می شود. در تابستان محل های سایه آفتاب نیز مناسب است.

برای تکثیر استئوسپرموم، در یک سبد پلاستیکی میوه یا گلدانی با دهانه بزرگ ولی عمق نسبی کم، ترکیبی از ۶۰ درصد خاک باغچه، ۲۰ درصد ماسه و ۲۰ درصد کود حیوانی بریزید. ترکیب ۳۰ درصد کوکوپیت + ۵۰ درصد پیت ماس + ۲۰ درصد پرلیت هم برای این کار مناسب است.

بعد از این مرحله، خاک را خوب آب بدهید تا خاک نشست کند، سپس بذرهای گل را روی سطح خاک بپاشید. حالا لازم است حدود نیم سانت روی بذرها کود دامی کاملا پوسیده سرند شده یا ورمی کمپوست بریزید و مجدد به آرامی با آبپاش آب بدهید.

7

منبع: موبنا

منبع: faradeed-158097

برچسب ها
نسخه اصل مطلب