جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > آغاز دوره تربیت مربی سرود در استان گلستان 

آغاز دوره تربیت مربی سرود در استان گلستان 

موسی کابلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان از برگزاری دوره تربیت مربی سرود دانش آموزی برای بیش از ۴۰۰ همکار فرهنگی در استان خبر داد.

کابلی در راستای تقویت فعالیت های جمعی خاطر نشان کرد: امروزه دانش آموزان بیش از حد معمول گرفتار تنهایی، بازی های رایانه ای و فضای مجازی شده اند، از این رو تقویت فعالیت های شادی بخش گروهی، همانند سرودهای دانش آموزی می تواند تقویت کننده روحیه جمعی، مشارکت جویی، مسئولیت پذیری در دانش آموزان شود.

 وی افزود: پرداختن به فعالیت‌های آوایی علاوه بر تقویت ذهن و نگاه زیبا شناختی  دانش آموزان از شکل‌گیری روحیه خشن و پرخاش جویانه در آن ها جلوگیری می‌نماید.

 تقویت مهارت های گفتاری، ایجاد شرایط رقابتی سالم و خلاقانه، زمینه سازی برای کشف استعدادها، شکوفایی، بالندگی و خودباوری از دیگر دستاوردهای فعالیت‌های آوایی است. لذا، برای دستیابی به این اهداف نیازمند تربیت مربیان حرفه‌ای هستیم.

از این رو پس از سال‌ها اولین دوره آموزشی سرود برای مربیان و معاونین پرورشی مدارس، کارشناسان فرهنگی هنری، مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی و معلمان علاقمند استان را آغاز نمودیم.

کابلی گفت: در حال حاضر دوره مقدماتی تربیت سرود به صورت قطبی (به میزبانی کانون طه در گرگان و کانون شهید رجایی در گنبد) برای بیش از ۴۰۰ همکار در حال برگزاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و‌پرورش استان با اشاره به اینکه در مرحله بعد، با دعوت از اساتید برجسته کشور، دوره های تکمیلی را برگزار خواهیم نمود ابراز امیدواری کرد طی این دوره ها بتوانیم مربیان برجسته سرود در تراز رقابت‌های کشوری تربیت نماییم و رتبه استان را در سطح کشور ارتقا دهیم.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب