جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) با زشت ترین گیاه جهان آشنا شوید

(عکس) با زشت ترین گیاه جهان آشنا شوید

ویلوچیا میرابیلیس یا شیطان صحرا گیاهی تنها که همچون توده ای در هم رفته و پیچیده به نظر می آید. در واقع این گیاه عمری بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال دارد و به عقیده بسیاری از گیاه شناسان متعلق به دوره ژوراسیک است.

گیاهی که به خاطر ظاهر عجیبش به زشت ترین گیاه دنیا یا شیطان صحرا معروف است اما گردشگران زیادی از گوشه و کنار دنیا برای دیدن این گیاه به زیستگاه طبیعی آن یعنی نامیبیا سفر می کنند. حالت پیچ دار برگ ها علتی است که نام شیطان را برای آن انتخاب کرده اند.

ویلوچیا میرابیلیس، گیاهی تنها که همچون توده ای در هم رفته و پیچیده به نظر می آید. در واقع این گیاه عمری بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال دارد و به عقیده بسیاری از گیاه شناسان متعلق به دوره ژوراسیک است.

مقاومت این گیاه در حدی است که می تواند به راحتی در شرایط وخیم آب و هوایی مقاومت کند و خود را به موقعیت های بد وفق دهد. این گیاه فقط یک گونه دارد و گونه های دیگرش از بین رفته اند.

در جایی که برگ های این گیاه گسترده شده آب باران نمی تواند به داخل خاک راه پیدا کند برای همین در هنگام بارندگی رودی جریان پیدا می کند. در هنگام روز دمای هوا به خاطر تابش آفتاب افزایش زیادی پیدا می کند و معمولا بارندگی خیلی کم اتفاق می افتد به طوری که شاید در برخی از نقاط سالیان سال طول بکشد تا قطره ای باران ببارد. در یک چنین شرایط آب و هوایی فقط گیاهانی می توانند زنده بمانند که خود را با این شرایط بد وفق دهند.

منبع: موبنا

منبع: faradeed-157059

برچسب ها
نسخه اصل مطلب