جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سازمان بورس و پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تفاهم‌نامه امضا کردند

سازمان بورس و پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تفاهم‌نامه امضا کردند

اقتصادنیوز: سازمان بورس و اوراق بهادار و پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی در راستای پیشگیری و مبارزه با جرایم و تخلفات در بازار سرمایه با یکدیگر تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز  ۲۳ مهر سازمان بورس اوراق بهادر و پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، با توجه به مواد ۲۸ و ۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری و در راستای انجام تکالیف سازمان در اجرای بند ۸ ماده ۷ و ماده ۵۲ قانون بازار اوراق بهادار و وظایف و ماموریت‌های نیروی انتظامی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به تعبیر دیگر این تفاهم‌نامه در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، تحقق عدالت و امنیت اقتصادی، پیشگیری و مبارزه با جرایم و تخلفات مرتبط با بازار سرمایه امضا شده است.

بورس خرق عادت کرد/ صعود 16 هزار واحدی شاخص بورس

به نقل از سنا، بر اساس این تفاهم‌نامه، مبارزه با جرایم و تخلفات مرتبط با بازار سرمایه از طریق مشارکت در فرایند کشف جرم، مستندسازی پرونده‌ها و احراز حقیقت نزد مراجع قضایی صورت می‌گیرد.

درضمن این تفاهم‌نامه براساس اهدافی چون مواجهه به موقع و قاطع با مجرمان و پیشگیری از وقوع جرایم، ارتقا سطح امنیت اقتصادی، سلامت و شفافیت بازار سرمایه، شناسایی گلوگاه‌های فساد و تسریع در روند کشف، مستندسازی و پیگیری به موقع جرائم به عنوان ضابط قضایی در بازار سرمایه منعقد می‌شود.

برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه، پلیس و سازمان ضمن معرفی یک نفر نماینده مطلع و تام‌الاختیار در جهت پیشبرد موضوعات اقدام می‌کنند و همچنین در صورت نیاز و با موافقت طرفین، کمیته‌ای متشکل از اعضای منتخب سازمان و پلیس نیز تشکیل خواهد شد.

درباره دیگر شرایط این تفاهم نامه می‎‌توان گفت که طرفین تعهد می‌کنند در حین اجرای تفاهم‌نامه و پس از آن از افشای اطلاعات محرمانه یکدیگر خودداری کرده و کمال امانت‌داری را در حدود مقرر در قوانین و مقررات در این خصوص رعایت کنند.

در صورت لزوم اخذ مجوزهای خاص در اجرای مواردی از تفاهم نامه یا برنامه‌های مربوطه، طرفین ملزم به رعایت و اخذ مجوزهای لازم خواهند بود.

درضمن موارد احتمالی اختلاف در تفسیر و اجرای تفاهم نامه از طریق تعامل، مذاکره و تفاهم مشترک بر طرف خواهد شد.

منبع: eghtesadnews-604317

برچسب ها