جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > افتتاح بزرگترین پروژه زیست محیطی در شمال فارس

افتتاح بزرگترین پروژه زیست محیطی در شمال فارس

مدیرعامل شرکت آبفا فارس اعلام کرد که همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور، بزرگترین پروژه زیست محیطی در شمال این استان افتتاح خواهد شد.

علی جان صادق‌پور گفت: بزرگترین پروژه زیست محیطی شمال فارس شامل طرح شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب شهر آباده، با ارزش تقریبی ۱۰ هزار میلیارد ریال، در دور دوم سفر رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل آبفا فارس گفت؛ طرح شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب شهر آباده در ردیف طرح های ملی و از مهمترین طرح های عمرانی و توسعه ای این شهرستان است که جزو پروژه‌های آماده بهره برداری در دور دوم سفر هیئت دولت به فارس قرار دارد.

صادق‌پور توضیح داد: تصفیه خانه فاضلاب شهر آباده با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی هم اینک قابل بهره برداری بوده و مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۱۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز، با سرمایه گذاری بانک توسعه اسلامی آماده شده است.

مدیرعامل آبفا فارس گفت: در این طرح همچنین ۲۴۱ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال نیز طراحی شده که تا کنون ۱۱۸ کیلومتر آن، از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی اجرا شده است.

صادق‌پور گفت: حدودا ۱۲ کیلومتر از شبکه های جمع آوری فرعی و اصلی با لوله هایی در اقطار ۲۰۰ و ۴۰۰ میلیمتر، همراه با ۲۵۰ آدم رو و ۴۵۰ انشعاب فاضلاب اجرا شد.

مدیرعامل آبفا فارس افزود: عملیات اجرایی ادامه این طرح زیست محیطی شامل حدود ۱۰۰ کیلومتر از شبکه های جمع آوری اصلی و فرعی و ۶ کیلومتر خط انتقال در اقطار ۲۰۰ و ۹۰۰ میلیمتر همراه با ۲۰۸۵ آدم رو و ۶۶۶۵ انشعاب فاضلاب اجرا و آماده بهره برداری شده است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب