جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > نمایشگاه هفته ملی کودک در گرگان افتتاح شد

با شعار کودکی بهتر و زندگی بهتر؛

نمایشگاه هفته ملی کودک در گرگان افتتاح شد

نمایشگاه هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر و زندگی بهتر» در 23 غرفه به مدت 5 روز در سازه نمایشگاهی تالار فخرالدین اسعد گرگانی گشایش یافت.

به آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، مدیران کل آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر و دانش آموزان ظهر یکشنبه 16 مهرماه در 23 غرفه در سازه نمایشگاهی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.


در حاشیه این نمایشگاه، الهه غیناقی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان و بانی برپایی این رویداد، ضمن تبریک هفته ملی کودک و قدردانی از عوامل برپایی نمایشگاه، گفت: هفته ملی کودک فرصتی ارزشمند برای نهادینه کردن فرهنگ توجه به حقوق و جایگاه کودکان و نوجوانان و نیز مجالی برای بیان و درک اهمیت دوران کودکی است و نیز زمینه بالندگی فرد در دوران جوانی و بزرگ‌سالی بهتری فراهم می‌شود.

وی سپس ضمن دعوت از عموم مردم به حضور و بهره‌مندی از این ظرفیت متنوع ایجادشده، افزود: تربیت و رشد کودکان و نوجوانان در محیط‌های فرهنگی سالم، معنوی همراه بانشاط، ضمن وجود آموزشی و کاربردی‌اش، موجب کاهش استرس‌ها و کاهش آسیب‌پذیری کودکان در آینده می‌شود.

غیناقی در پایان درباره هفته ملی کودک عنوان کرد: هفته ملی کودک به‌عنوان فرصت و نقطه عطفی برای توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان و باهدف بهبود شرایط آنان برگزار می‌شود و فرصتی است تا به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری شود و برنامه‌ریزی برای مراقبت و حمایت از آن‌ها و آگاهی افزایی جامعه در این حوزه صورت بپذیرد.
16مهرماه به‌عنوان روز ملی کودک در ایران شناخته‌شده است. در این روز و هفته پیش رو برنامه‌های مختلفی برای کودکان اجرا شده و بر اهمیت جایگاه آن‌ها تأکید بیشتری می‌شود. هرسال به مناسبت بزرگداشت روز کودک، روزشمار هفته ملی کودک در تهران و سایر شهرهای ایران اجرا می‌شود و هرروز آن به یک برنامه اختصاص پیدا می‌کند.
 


نمایشگاه هفته ملی کودک تا 20 مهرماه از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 و نیز عصرها 16 تا 19 پذیرای کودکان و نوجوانان به همراه خانواده و نیز سایر اقشار جامعه خواهد بود.

روخوانی و معرفی کتاب، شعر و نوشتن خلاق، کودک همیار صلح، انیمیشن و رباتیک و نقاشی و بازی و نمایش خلاق، نهاد کتابخانه‌های عمومی، تشکل های گردشگری فرهنگی کودکان از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب