جستجو
رویداد ایران > استان ها > صنعت قم ظرفیت بالایی برای بومی‌سازی محصولات وارداتی دارد

صنعت قم ظرفیت بالایی برای بومی‌سازی محصولات وارداتی دارد

صنعت قم ظرفیت بالایی برای بومی‌سازی محصولات وارداتی دارد
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم نیز دراین زمینه گفت: این استان برای بومی‌سازی محصولات وارداتی و حضور فعال در نهضت رونق تولید ملی، از ظرفیت‌ و توانمندی‌های بالایی برخوردار است

محمود سیجانی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: قم درتولید بسیاری از محصولات موردنیاز کشور به‌ویژه در بخش لوازم‌خانگی و قطعه‌سازی دارای واحدهای صنعتی قوی و صاحب‌نام است و می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم افزود: طی سال‌های اخیر، موضوع مهم پیوستگی زنجیره تولید درصنعت قم جدی گرفته‌شده و به همین دلیل هم‌اکنون بسیاری از صنایع فعال استان درزمینهٔ تهیه مواد اولیه تا تولید محصول نهایی به واردات متکی نیست.

وی ادامه داد:همچنین زیرساخت‌های لازم برای حضور صنایع پیشرفته درشهرک‌های صنعتی قم مهیاست و این استان برای استقبال از سرمایه‌گذاران داخلی و  خارجی برای تولید محصولات موردنیاز کشور، آمادگی کامل دارد.

سیجانی گفت:‌ بومی‌سازی محصولات وارداتی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم، عامل مهمی در رونق  تولید ملی است و در همین راستا، سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با ارائه برخی تسهیلات و بسته‌های تشویقی از فعالان این حوزه حمایت‌ می‌کند.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بیان کرد:‌ قم به دلیل قرار گرفتن درقلب ایران و نزدیکی به مهم‌ترین بازارهای مصرف کشور،‌ از موقعیت ممتازی برای جذب صنعتگران برخوردار است و راهبرد سازمان صمت استقرار صنایع پیشرفته در این استان برای تولید محصولات موردنیاز مردم است.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های قم برای موفقیت در نهضت داخلی سازی محصولات و رونق تولید،‌ برخورداری از نیروی انسانی ماهر و کارشناس در عرصه‌های مختلف صنعت است که می‌توانند جدیدترین یافته‌های علمی را در واحدهای صنعتی پیاده‌سازی کنند.

سیجانی گفت:‌ اکنون بسیاری از محصولات تولیدشده در قم علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای بین‌المللی نیز صادر می‌شود و مشتریان منطقه‌ای و جهانی،‌ دیدگاه مثبتی به کالاهای ساخت قم دارند که این موضوع نیز رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این استان را در پی داشته است.

وی ادامه داد: در راستای راهبرد تقویت تولید ملی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان،‌ استقرار و راه‌اندازی صنایع پیشرفته در قم اهمیت بسیار زیادی پیداکرده است و به همین دلیل روند استقبال از سرمایه‌گذاران در این بخش با سهولت و حمایت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب