جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) نخستین عکس‌های تهران را یک افسر نظامی ثبت کرد

(تصاویر) نخستین عکس‌های تهران را یک افسر نظامی ثبت کرد

. لوئیجی عکاسی غیرحرفه‌ای بود که بافرهنگ شرقی آشنا بود و زبان فارسی را خوب صحبت می‌کرد. همین امر باعث شده بود تا بتواند با ایرانی‌های درباری و مردم کوچه و بازار ارتباط خوبی بگیرد.

 لوئیجی از اهالی نپال بود. جوان ۲۳ ساله‌ای که به تهران آمد و از همان ابتدا وارد مدرسه دارالفنون شد تا به جوانان هم سن و سالش مشق نظام بیاموزد. آن روزها حداقل یکی از افسران نظامی که از اروپا به ایران می‌آمدند با فوت‌وفن عکاسی آشنا بودند. عکاسان نظامی که از بلاد شرق عکاسی کرده و به غرب می‌فرستادند. لوئیجی عکاسی غیرحرفه‌ای بود که بافرهنگ شرقی آشنا بود و زبان فارسی را خوب صحبت می‌کرد. همین امر باعث شده بود تا بتواند با ایرانی‌های درباری و مردم کوچه و بازار ارتباط خوبی بگیرد و این ارتباط برای عکاس فرصت خوبی برای عکاسی و ثبت‌ احوال مردم و بناها و معماری می‌داد.

دروازه دولت

عکس‌هایی که لوئیجی از ناصرالدین‌شاه جوان ثبت کرد و تبحر او در این حرفه باعث شد تا شاه قاجار دستور دهد تا پشه آلبومی از اماکن تاریخی تهران و ایران تهیه کند. او نخستین عکاسی بود که وارد تخت جمشید شد و عکس‌های ماندگاری ثبت کرد. عکس‌های او از تهران و دروازه‌هایش و همچنین حرم امام رضا (ع) جذاب و دیدنی است.

جوانی ناصرالدین شاه
باغ نظامیه تهران

منبع: همشهری آنلاین

منبع: faradeed-155327

برچسب ها
نسخه اصل مطلب