جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) یافته‌های تازه و شگفت‌انگیز در نزدیکی «استون‌هنج»

(عکس) یافته‌های تازه و شگفت‌انگیز در نزدیکی «استون‌هنج»

در این منطقه از بریتانیا، اِستون‌هِنج شاید فقط نوک کوه یخ اسرار باستان‌شناسی باشد. محققان در فاصله چند مایلی این سایت مشهور جهانی به کشف قابل‌توجه دیگری دست یافته‌اند.

کارگران حین آماده‌سازی برای اجرای پروژه‌ی مسکن جدید در هارنهام در هشت مایلی جنوب اِستون‌هِنج اقلامی کشف کردند که شاید قدمت‌شان به ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد بازگردد. به گفته‌ی باستان‌شناسان، این یافته‌ها شامل سفال‌های باستانی، چاقو‌ها و حتی شاخ گوزن قرمز است که از آن‌ها برای ساخت ابزار و سلاح در دوران ماقبل تاریخ استفاده می‌شد.

به گزارش فرادید، ریچارد گرِیتوُرِکس، مدیر اصلی پروژه میدانی در کاتسوُلد در بیانیه‌ای گفته است: «فراوانی آب به‌طور اجتناب‌ناپذیری موجب جذب انسان‌های دوران میان‌سنگی به بعد (۱۰۰۰۰ قبل از میلاد تا ۴۰۰۰ قبل از میلاد) شده که ما شواهد آن را حالا کشف کرده‌ایم.»

در حال حاضر، محققان مشغول تجزیه و تحلیل این آثار هستند. آن‌ها در نهایت به موزه سالزبری اهدا خواهند شد تا تضمین شود برای سال‌های آینده در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

اما کالین، مدیر عامل ویستری وِستِرن، می‌گوید: «دیدن آنچه در هارنهام کشف شد بسیار شگفت‌انگیز است، چون فرصتی است برای ما تا سرزمین و میراث‌مان را بهتر درک کنیم.»

منبع: fararu-669171

برچسب ها
نسخه اصل مطلب