جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه از تکالیف دبیرخانه و مرکز اسلامی گلستان است

رئیس مرکز اسلامی گلستان

توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه از تکالیف دبیرخانه و مرکز اسلامی گلستان است

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز اسلامی گلستان در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان گفت: توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه از تکالیف دبیرخانه و مرکز اسلامی گلستان است

حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، توسعه کمی و کیفی مدارس علوم دینی اهل سنت جزو تکالیف و از وظایف اصلی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و مرکز اسلامی گلستان است، افزود: امروز دین خود را نسبت به جایگاه ارزشمند طلبه و روحانی که عمر و جوانی خود را در حوزه های علمیه و در راه دین مبین اسلام صرف می کنند باید ادا کنیم و با توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه، فارغ التحصیلان و خروجی تاثیرگذار، راهنما، راهبر و آگاه داشته باشیم.
وی افزود: حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان درخصوص فارغ التحصیلان حوزوی می فرمایند، ما در گذشته برای چنین روزهایی درس می خواندیم و امروز باید طلاب و روحانیون ما برای 70 سال آینده درس بخوانند.
رئیس مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد: ضرورت دارد همچون مسجد که امام جماعت باعث نورایت آن می شود، مدیر، مدرس، طلبه و خانواده های آنان، به عنوان اضلاع اصلی مدارس علمیه برای تقویت و تجلی نورانیت حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی تلاش کنند.
حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: باید باور این را داشته باشیم که امروز و در این عصر وارد یک مجموعه نرم افزاری جدی و جدیدی شده ایم که می بایستی همگام با آن پیش برویم و از آن غافل نشویم.

حجت الاسلام دیلم در خصوص موضوعات، حکم مجوز فعالیت مدارس، مجوز تدریس، تاسیس مدرسه، شرایط جذب، ارتقا اساتید، حکم استادی، به روز رسانی سامانه طاها، اهمیت و جدی گرفتن آزمون های سطح، دفاع از پایان نامه ها و تجهیز کتابخانه مدارس توضیحاتی ارائه کرد و افزود: امروز باید در پایان نامه ها از موضوعات کاربردی استفاده شود و لازم است در اینخصوص روحانیون اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، 28 نفر از علمای اهل سنت استان مدرک سطح یک، 191 نفر مدرک سطح دو و در مجموع 55 نفر از علما و مدرسین نیز در آستانه کسب مدرک سطح سه هستند، گفت: 15 نفر از علمای اهل سنت گلستانی هم در مرکز تخصصی مشغول علم آموزی و تدریس هستند.
حجت الاسلام دیلم افزود: به همت دانشگاه مذاهب اسلامی و دبیرخانه در روزهای پایانی آذر ماه سال جاری میزبان رویداد علمی و ارزشمند نشست های تقریبی در سطح کشور هستیم.
وی با تاکید براینکه، جذب طلاب و افزایش ورودی مدارس علمیه تقویت و بازنگری شود، افزود: می بایستی در بازنگری روش های تدریس، منهج درسی، مکاتب قرآنی و نمازهای جمعه توجه خانواده ها را به مدارس علمیه جلب کنیم تا طلاب بیشتری یه حوزه های علمیه وارد شوند.
وی با اشاره به موضوع نظام منطقه ای، گفت: دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت موضوع نظام منطقه ای را مطرح کردند و در راستای این موضوع مراکز و علمای اهل سنت استان های گلستان و خراسان شمالی در خصوص منهج درسی و نظام مند کردن مباحث آموزشی با همراهی و همفکری، تعامل و همکاری داشته باشند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب