جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان

استاندار گلستان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان

آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان

استاندار گلستان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ترکمنستان از آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان خبر داد.
استاندار گلستان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان در سفر به این کشور با تبریک 32 سالگی استقلال کشور ترکمنستان، اظهار کرد:از زمان استقرار دولت سیزدهم در کشور و تدبیر روسای محترم جمهور دو کشور و امضای سند همکاری دوجانبه سهم ما اکنون در صادرات به کشور ترکمنستان از ۹ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است. 
وی ادامه داد: این ریل گذاری درست به خوبی به مسیر خود برگشته و به تعبیر مقام معظم رهبری این دو کشور با اشتراکات فرهنگی و  اجتماعی فراوان باید روز افزون ارتباط خود را افزایش دهند و به رونق دو کشور کمک کند. 
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۳۷ درصد جمعیت استان گلستان از برادران و خواهران ترکمن هستند که نقطه عطفی در تعمیق ارتباط ما با استان بالکان آباد کشور ترکمنستان است. 
زنگانه افزود: همچنین ۵۰ درصد از اعضای اتاق بازرگانی ما نیز ترکمن بوده که مستلزم همکاری بیشتری با هیئت‌های تجاری کشور ترکمنستان می‌باشد. 
وی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون افزایشی بالغ بر ۶۰ درصد در صادرات استان گلستان به وجود آمده که این بر اساس ترددهای هیات‌های تجاری و اقتصادی به کشورهای همسایه است.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اواخر ماه جاری هفدهمین دور کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و هیات اقتصادی از گلستان در این کمیسیون شرکت خواهد کرد. 
دکتر زنگانه گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه و سندهای همکاری متعدد انتظار می‌رود شرایط مبادله کالا به کالا که مورد توجه بازرگانان استان است افزایش یابد و با برگزاری نمایشگاه مشترک تخصصی در گسترش روابط تجاری و اقتصادی تلاش کنیم. 
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه راه، راه‌آهن، تولید داروهای گیاهی، کشاورزی، دامپروری، ساختمان مورد انتظار است. 
استاندار گلستان تاکید کرد: یکی از توانمندی‌های استان گلستان خدمات فنی و مهندسی است که می‌توانیم در یک تعامل دو سویه شاهد صدور خدمات فنی و مهندسی از گلستان به ترکمنستان باشیم. 
استاندار گلستان تاکید کرد: با توجه به پیشرفت ایران در حوزه سلامت و به خصوص گلستان در این حوزه، در خصوص گردشگری سلامت می‌توانیم اقدامات مشترک متعددی را اجرایی کنیم. 
دکتر زنگانه گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علوم کشاورزی گلستان با دانشگاه کشاورزی نیازوف که ذیل تفاهمنامه سال گذشته روسای جمهور دو کشور بوده انتظار می‌رود تردد و سفر هیئت‌های مشترک در این حوزه تسهیل شود.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب