جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > به جای تماشاگری، کنشگری کنیم/ سکوت منفعلانه و اعتراض خیابانی، در نتیجه عمل یکسان هستند/ صندوق رای راه‌حل نهایی است

به جای تماشاگری، کنشگری کنیم/ سکوت منفعلانه و اعتراض خیابانی، در نتیجه عمل یکسان هستند/ صندوق رای راه‌حل نهایی است

رئیس‌جمهور سابق کشور گفت: اگر دلسوز ایران و انقلاب هستیم، باید به جای تماشاگری، کنشگری کنیم. اگر در مسیر انقلاب شاهد اشتباهاتی بودیم باید نقد و اصلاح کنیم و اصلاح فقط از مسیر کنشگری فعال و بازگشت به صندوق رای امکان‌پذیر خواهد بود. سکوت منفعلانه و اعتراض خیابانی اگرچه به لحاظ ماهیت رفتار با یکدیگر متفاوت هستند اما در نتیجه عمل یکسان هستند.

به گزارش شبکه شرق و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم در جریان دیدارهای دوره‌ای خود با فعالان گروه‌ها و احزاب سیاسی، روز گذشته با اعضای کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وی در این دیدار گفت: فعالیت احزاب نقش مهمی در ایجاد نشاط سیاسی دارد. با وجود موانع و سختی‌ها احزاب نباید منتظر تغییر فضای سیاسی باشند، بلکه باید پیشگام آن شوند.

 

حسن روحانی با اشاره به نقش مهم احزاب در انتخابات گفت: می‌دانم شرایط واقعا سخت است، اما مهم‌ترین موضوع اقناع مردم به مشارکت در انتخابات است تا تجربه دو انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ تکرار نشود.

او ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آینده تحول خاصی رخ دهد تا مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات ترغیب کند و اظهار کرد: گرچه قانون جدید انتخابات و فرصت محدود پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس به ضرر روند مشارکت بود اما من امیدوارم که با تلاش مسئولان و تحقق شرایط ذکر شده از سوی مقام معظم رهبری، شرایط دگرگون شود و در این موضوع احزاب وظیفه سنگینی برعهده دارند.

_AFH5268

 

حسن روحانی یکی از لوازم مشارکت گسترده در انتخابات را جلب رضایت مردم عنوان کرد و افزود: بهبود نسبی وضعیت معیشت مردم، رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی بویژه درباره زنان، جوانان و دانشگاهیان و توجه به مقولات مهمی مانند کاهش نرخ بیکاری و فقر و تورم می‌تواند مردم را به انتخابات و مشارکت سیاسی امیدوار کند.

در این جلسه اعضای کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی، به بیان نقطه نظرات خود درباره شرایط سیاسی و اجتماعی و فعالیت تشکیلاتی پرداختند.

 

منبع: sharghdaily-898309

برچسب ها
نسخه اصل مطلب