قابلیتهای شگفتانگیز کنسول بازی بعدی مایکروسافت
براساس این سند، چشمانداز مایکروسافت این است تا نسل بعدی پلتفرمهای بازی هیبریدی را با قابلیت انتقال قدرت ترکیبی کلاینت و فضای ابری برای ارائه غوطهوری عمیقتر و گونههای کاملاً جدیدی از تجربیات بازی توسعه دهد.
به گزارش خبرآنلاین، با این حال، اسناد آشکار و بدون سانسوری که اخیراً لو رفتهاند، شامل یک طرح داخلی مایکروسافت بودند که جزئیات اولیه کنسول بعدی این شرکت را نشان میداد و به نظر میرسد پردازش ابری دوباره یک تمرکز اصلی برای مایکروسافت در کنسول نسل بعدی ایکسباکس باشد.
این شرکت تصور میکرد که شما با استفاده از قدرت ترکیبی یک گجت که قیمتی کمتر از ۹۹ دلاری دارد و با استفاده از پلتفرم xCloud آن، به طور همزمان این بازیها را انجام میدهید. این چیزی است که مایکروسافت قبلاً با ارائه مناظر واقعی در Microsoft Flight Simulator با پخش در آن دادهها از یک قدرت پردازش ابری ۲ پتابایتی به جای Xbox یا رایانه شخصی شما که بیشتر بازی در آن اجرا میشود، امتحان کرده است. اما بهترین مثال هنوز هم این نسخهی نمایشی آمازون در سال ۲۰۱۴ است، زمانی که شما ارتشهایی شبیه به ارباب حلقهها در دستگاه خود دارید، در واقع روی دستگاه شما زندگی نمیکنند، این فقط قدرت پردازش ابری است که اجرا میشود تا بتوانید چنین چیزی را تجربه کنید.
اکنون، در این اسناد، مایکروسافت این ایده را «محاسبات ترکیبی منسجم» نامیده است که معماری قدرت پردازش ابری، امکان بازی در همه جا را فراهم کند.
گفته میشد مایکروسافت برای ارائه طیف گستردهای از مزایا، از جمله وضوح فوقالعاده، جبران تاخیر، درونیابی نرخ فریم و موارد دیگر، به یک NPU یعنی شتابدهنده هوش مصنوعی، نیاز دارد. این اسناد شامل یک نقشه راه بالقوه برای فناوری است که در آن گفته شده است که طراحی سختافزار را در سال ۲۰۲۴ آغاز میشود، اولین کیتهای توسعهدهنده در سال ۲۰۲۷ وارد بازار میشوند و اولین بازیهای ابری ترکیبی از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ تولید میشوند.
در سند دیگری از می ۲۰۲۲، با نام «نقشه راه تا ۲۰۳۰»، این شرکت پیشنهاد میکند که استراتژی جدیدش ممکن است حول محور کنترلکننده بچرخد وبرای آن یک اصل کلیدی بیان میکند: «کنترلکننده تبدیل به قهرمان میشود» و اضافه میکند: «کنترلکننده جدید Xbox تنها چیزی است که باید در هر دستگاهی با آن بازی کنید.» این سند در ادامه به توصیف Sebile میپردازد، یک کنترلکننده جدید Xbox که شامل اتصال مستقیم به پردازش ابری و همچنین قابلیت بیسیم و دارای بلوتوث Xbox است.
در سال ۲۰۲۱، مایکروسافت کیم سوئیفت، مدیر طراحی سابق گوگل استیدیا را برای ساخت تیم جدیدی با تمرکز بر بازیهایی با تکنولوژی ابری استخدام کرد، اما مشخص نیست که آیا این استخدام ربطی به این ابتکار دارد یا خیر.
منبع: fararu-666659