جستجو
رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) بازسازی حیرت‌انگیز یک خانۀ معمولی در کاشان

(تصاویر) بازسازی حیرت‌انگیز یک خانۀ معمولی در کاشان

یک خانۀ معمولی قدیمی و بدترکیب را چطور می‌شود به یک فضای مدرن، آرامش‌بخش و تماشایی تبدیل کرد؟ پروژۀ «خانۀ نعنا» در شهر کاشان الگویی فوق‌العاده از یک بازسازی درخشان را به ما ارائه داده است.

فرادید| اگر تصاویر «خانۀ نعنا» قبل از بازسازی را ببینید تازه متوجه می‌شوید که چه اتفاق جالب و شگفت‌انگیزی در طی پروژۀ بازسازی افتاده است. این ویلا قبلا یک خانۀ بسیار معمولی شهری بود که نه ارزش تاریخی داشت و نه جذابیت بصری. اما حالا می‌شود گفت یک اثر هنری است! این پروژۀ بازسازی در سال 1400 برندۀ جایزۀ معماری داخلی ایران در بخش «بازسازی مسکونی» شد و در همان سال رتبۀ دوم جایزه ملی طراحی داخلی ایران را نیز به دست آورد.

به گزارش فرادید؛ جالب اینجاست که بودجۀ این پروژه نیز محدود بوده و هزینۀ گزاف و غیرمعمولی صرف آن نشده است. هدف کارفرما، تقویت استحکام ساختمان، انتقال سرویس بهداشتی از حیاط به داخل منزل و اضافه شدن یک اتاق خواب به فضای داخلی بود.

از آنجایی که فضای خانه برای یک اتاق خواب مسطح کافی نبود، خلاقیت طراحان به کار آمد و یک اتاق خواب در چند سطح متفاوت در داخل ساختمان شکل گرفت. یکی از جالب‌ترین بخش‌های بازسازی نیز، ایجاد تغییرات در زیرزمین خانه بود که سال‌ها بی‌استفاده مانده بود؛ اما طراحان ضمن حفظ سقف قوسی زیرزمین، با ایجاد یک گودال باغچه در جلوی آن، فضایی کاملا معاصر در آنجا شکل دادند که آن را به یک سوئیت پر نور و مناسب برای زندگی تبدیل کرد.

زیرزمین قبل از بازسازی

منبع: faradeed-152787

برچسب ها
نسخه اصل مطلب