جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > گفته بودم گشت ارشاد را جمع کنید!

گفته بودم گشت ارشاد را جمع کنید!

سردار علایی گفت: آن دوستم را که با رهبری در ارتباط بودند، دیدم گفتم تا دیر نشده گشت ارشاد را جمع آوری نمایید، این ماجرا قبل از ماجرای مهسا امینی بود. مجدداً درخواست کردم گشت ارشاد را جمع کنید، زیرا باعث فاجعه در جامعه خواهد شد و سبب بی‌حجابی علنی و رسمی در جامعه خواهد شد. خب انجام نشد و آن فاجعه رخ داد.

«مشارکت بالا» در انتخابات تبدیل به دغدغه جدی برای دلسوزان نظام شده است، خاصه بعد از دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری که درصد مشارکت مردم در انتخابات به شدت ریزش کرده بود. حسین علایی، فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه و استاد دانشگاه تاکید دارد«حاکمیت به دنبال افزایش مشارکت در انتخابات است» اما تاکید می کند باید رضایت معیشتی مردم را فراهم کرد تا پای صندوق رأی بیایند.

سردار علایی با تاکید براینکه اگر انتخابات آزاد باشد مردم وارد صحنه می شوند، این را هم گفت که برخی «دوست دارند انتخابات رقابت بین خودی ها باشد»

سردار حسین علایی استاد دانشگاه و فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران به سوالاتی پیرامون نیروهای خودسر، افزایش مشارکت در انتخابات، رقابت های انتخاباتی، جزایر سه گانه و ...پاسخ داد.

علایی گفت: نیروهای نظامی هیچ موقع از اول انقلاب تا الان به صورت رسمی در فرآیند اجرای انتخابات دخالت نکرده اند. البته ممکن است کسانی علاقه مند بوده باشند که افراد همسو و همفکر با خودشان بیایند و درانتخابات مختلف رای بیاورند. لیکن از زمان حضرت امام ایشان نهی کردند که اولا افراد نیروهای مسلح عضو احزاب و گروه ها باشند.

بخش هایی از گفتگوی سردار علایی را در ادامه می خوانید:

 

منبع: etemadonline-632577

برچسب ها
نسخه اصل مطلب