جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > عکس‌هایی از شخصیت واقعی «ولیعهد» در سریال رحیل

عکس‌هایی از شخصیت واقعی «ولیعهد» در سریال رحیل

در اینجا عکس‌هایی تاریخی از محمدحسن میرزا آخرین ولیعهد سلسلۀ قاجار را ملاحظه می‌کنید؛ گوشه‌هایی از شخصیت و زندگی او اخیرا در سریال تلویزیونی «رحیل» به تصویر کشیده شده است. در این سریال مرحوم حسام محمودی نقش محمدحسن میرزا را ایفا کرده است.

فرادید| سریال «رحیل» مجموعه‌ای تاریخی است که در حال حاضر از شبکۀ سوم سیما در حال پخش است. این سریال روایتگر اتفاقاتی در سال‌های آخر حکومت قاجار و اوایل دورۀ پهلوی است. داستان سریال به طور خاص مربوط به تلاش زنی به نام «مها» برای برگزاری یک تعزیۀ عاشورایی در دربار قاجار است.

به گزارش فرادید؛ ماجراهای سریال «رحیل» تا حد زیادی ساخته و پرداختۀ تخیل سازندگان هستند اما در عین حال چارچوب کلی سریال در یک بستر تاریخی واقعی اتفاق می‌افتد و برخی شخصیت‌ها نیز شخصیت‌های واقعی و تاریخی هستند.

یکی از این شخصیت‌های تاریخی که در سریال به تصویر کشیده شده، محمد حسن میرزا آخرین ولیعهد سلسلۀ قاجار است که در سفر احمد شاه به فرنگ ادارۀ امور دربار را به عهده دارد.

محمدحسن میرزا ولیعهد

اما شخصیت واقعی محمدحسن میرزای ولیعهد در سال 1278 شمسی در تبریز به دنیا آمد. از آنجایی که برادر تاجدارش هنوز فرزندی نداشت، محمد حسن به مقام ولایت‌عهدی منصوب شد. او تا زمان خلع احمد شاه از سلطنت در سال 1304 به مدت شانزده سال ولیعهد ایران بود.

فرزندان محمد حسن میرزا؛ ردیف عقب از راست: حسین میرزا، رکن‌الدین میرزا؛ ردیف نشسته از راست: شمس اقدس، حمید میرزا، گیتی‌افروز

ولیعهد در مراسم سلام در دارالحکومه تبریز

در بازدید از ادارۀ تذکره

محمدحسن میرزا در کنار افسران روسی

file (2)

منبع: faradeed-151873

برچسب ها
نسخه اصل مطلب