جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > رازگشایی از رهایی این ماشین‌های مولتی میلیاردی در خیابان‌های دبی!

رازگشایی از رهایی این ماشین‌های مولتی میلیاردی در خیابان‌های دبی!

رها شدن خودروهای گران قیمت در دبی به چند مورد انگشت شمار در سال محدود نمی‌شود؛ بلکه سالانه هزاران مورد از این خودروها در این شهر رها شده و خاک می‌خورند.

ماجرای رها شدن خودروهای گران قیمت در خیابان های شهر دبی چیست؟ برای فهمیدن پاسخ این ماجرا همراه ما باشید.

یکی از نکات جالب توجه شهر دبی وجود فراوان خودروهای لوکس و گران قیمت برترین برندهای خودروسازی جهان در این شهر است. خودروهای گران قیمتی که تهیه آن‌ها برای ساکنین کشورهای اروپایی و آمریکایی دشوار محسوب می‌شود، به وفور توسط مردم دبی خریداری می‌شوند. اما گاها مشاهده می‌شود این خودروها بدون آن‌که مشکلی داشته باشند در کنار خیابان یا پارکینگ‌های دبی رها می‌شوند.

به‌گفته مقامات بخش مدیریت پسماند دبی، اگر خودرویی در یکی از جاده‌های شهر مانع حرکت سایر خودروها شود بلافاصله از محل منتقل می‌شود؛ اما اگر این‌گونه نباشد خودروهای رها شده برای ماه‌ها و حتی سال‌ها در محل خود دست نخورده باقی می‌مانند.

به‌دلیل نوع اقلیم شهر دبی و وجود شن‌های شور و رطوبت، خودروهای رها شده به سرعت در معرض اکسید شدن قرار می‌گیرند و تنها در مدت چند ماه به‌شدت پوسیده می‌شوند.

زمانی که این خودروها توسط پلیس و مقامات پیدا می‌شوند در ابتدا به مالکان آن‌ها اطلاع داده می‌شود. مالکان که به‌صورت عمدی خودرو را رها کرده‌اند این پیام‌ها را نادیده می‌گیرند. در نتیجه خودرو مورد نظر توقیف شده و با قیمت بسیار پایین حراج می‌شوند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-151917

برچسب ها
نسخه اصل مطلب