جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > افزایش بیش از ۱۳ درصدی اهدای خون در گلستان

مدیر کل انتقال خون گلستان

افزایش بیش از ۱۳ درصدی اهدای خون در گلستان

مدیر کل انتقال خون گلستان از افزایش سیزده و شصت صدم درصدی اهدای خون در این استان امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
فاطمه محمدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ هزار و ۷۵۴ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز خونگیری در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

آمادگی مراکز خونگیری گلستان در روز‌های پایانی صفر

وی از آمادگی مراکز خونگیری استان در روز‌های پایانی صفر خبر داد و افزود: اداره کل انتقال خون استان در روز‌های پنجشنبه ۲۳، جمعه ۲۴ و شنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

خانم محمدی ادامه داد: پایگاه انتقال خون شهرستان گنبدکاووس پنجشنبه ۲۳ و شنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعال است.

وی اضافه کرد: مرکز انتقال خون شهرستان علی آبادکتول روز پنجشنبه ۲۳ شهریور از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر دایر است.

محمدی خاطرنشان کرد: طرح اهدای خون فرهنگ حسینی نذرعاشقان از اول محرم در استان گلستان آغاز شده است و تا پایان صفر ادامه دارد.

وی گفت: استان گلستان به سبب وجود بیماران خاص به طور متوسط روزانه نیازمند ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد خون است.

خانم محمدی افزود: بیشترین مصرف خون در این استان مربوط به بیماران خاص که ۲۰ درصد از خون‌های اهدای مصرف این بیماران و حدود ۲۰ درصد مصرف بیماران سرطانی و دیالیزی و بقیه خون و فرآورده‌هایی خونی مصرف جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده‌ای می‌شود.

وی از مردم نوع دوست گلستان خواست، در ایام سه روز تعطیل پایانی ماه صفر انتقال خون استان را در تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران یاری کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب