جستجو
رویداد ایران > رویداد > افزایش ۴۲ درصدی فروش پلی استیشن 5 در ماه آگست ۲۰۲۳ در بریتانیا

افزایش ۴۲ درصدی فروش پلی استیشن 5 در ماه آگست ۲۰۲۳ در بریتانیا

کنسول پلی استیشن 5 توانسته است افزایش فروش چشم‌گیری در ماه اوت در منطقه بریتانیا داشته باشد.

اوت امسال ماه خوبی برای بازی‌ها بود و کنسول پلی استیشن 5 هم دوباره قدرت‌نمایی کرد. طبق اطلاعات GfK، بالای ۱۳۵ هزار کنسول در اوت ۲۰۲۳ در بریتانیا فروخته شد که ۲۲ درصد نسبت به ژوئیه و ۸ درصد نسبت به اوت گذشته رشد داشته است.

فروش PS5 نسبت به ماه گذشته ۴۲ درصد بیشتر شد که به‌لطف باندل‌های متفاوت آن و تخفیفش بود. در کل از ابتدای سال تاکنون فروش کنسول سونی ۶۰ درصد افزایش یافته است. نینتندو سوییچ هم با وجود کاهش فروش، همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. در اوت گذشته فروش ماهانه این کنسول ۵ درصد کم شد و فروش کلی آن از ابتدای سال هم ۱۰ درصد کاهش یافته است.

ایکس باکس در این ماه با رشد مواجه شد و فروش ایکس باکس سری ایکس | سری اس ۷ درصد بیشتر از ژوئیه بود. این کنسول همچنان پشت سر سوییچ و PS5 قرار دارد و فروش کلی آن در امسال ۲۳ درصد کاهش یافته؛ اما با رسیدن به ماه‌های آخر سال میلادی و با عرضه آثاری مثل استارفیلد و Forza Motorsport، انتظار می‌رود ورق به نفع این کنسول برگردد.

موفقیت کنسول جدید سونی روی فروش لوازم جانبی هم تأثیرگذار بود و ۵۶۵,۳۰۹ محصول اضافی در آگست فروخته شد که ۳.۵ درصد بیشتر از ژوئیه و یک درصد بالاتر از اوت سال گذشته است. شش محصول پرفروش جانبی اول مربوط‌به PS5 بودند. چهار محصول اول مختص رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز و آبی دسته دوال‌سنس بوده و سپس پایه شارژر این کنسول و رنگ خاکستری ارتشی آن قرار دارند.

در بخش نرم‌افزاری، ۱.۷۵ میلیون بازی فروش رفت که ۲.۲ درصد کمتر از بازه مشابه سال گذشته است. فیفا ۲۳ پرفروش‌ترین بازی ماه بود و به‌لطف کاهش قیمت بازی روی فروشگاه نینتندو ای‌شاپ و افزایش فروش نسخه سوییچ، جایگاه نخست را از آن خود کرد. البته به احتمال فراوان جایگاه اول واقعی به Baldurs Gate 3 تعلق دارد؛ هرچند در آمار GSD شرکت لاریان محاسبه نمی‌شود و در چارت حاضر نیست. اگر این بازی در آمار لحاظ می‌شد، قطعا آمار ماه اوت بسیار بزرگ‌تر بود.

دیگر بازی مهم ماه اوت Armored Core VI: Fires of Rubicon بود؛ هرچند این سری در بریتانیا طرفداران زیادی ندارد. البته بازی توسط فرام سافتور، سازنده دارک سولز و الدن رینگ توسعه یافته که اکنون یک برند معتبر در دنیای گیمینگ است و همین باعث شده بازی Armored Core 6 عملکرد بسیار بهتری از نسخه‌های قبلی خود داشته باشد. راک‌استار هم با سه بازی در بین ۱۰ بازی پرفروش ماه، بار دیگر طعم موفقیت را چشید. یکی از این آثار Red Dead Redemption بود که اخیرا برای سوییچ و PS5 عرضه شد و در رده پنجم چارت جای گرفت.

بازی Quake 2 هم تقریبا ۲۶ سال پس از عرضه اولیه به این چارت بازگشته است. این بازی ریمستر و به‌روز شده و مراحل جدیدی دارد و در نتیجه در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. البته آمار سوییچ این بازی لحاظ نشده و شاید با درنظرگرفتن این پلتفرم، جایگاه بازی بهتر می‌شد.

چارت ماه اوت ۲۰۲۳ در انگلستان شامل فروش فیزیکی و دیجیتالی

رتبه

نام بازیناشر
۱FIFA 23الکترونیک آرتز
۲Armored Core VI: Fires of Rubiconبندای نامکو
۳Grand Theft Auto 5راک‌استار
۴Red Dead Redemption 2راک‌استار
۵Red Dead Redemptionراک‌استار
۶Hogwarts Legacyبرادران وارنر
۷Grand Theft Auto Onlineراک‌استار
۸F1 23الکترونیک آرتز
۹Minecraftموجانگ
۱۰Call of Duty: Modern Warfare 2اکتیویژن بلیزارد

منبع: zoomg-363687

برچسب ها