جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > چهاردهمین همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبدهای با حضور ۱5 شرکت خصوصی دانش بنیان در گرگان برگزار شد

چهاردهمین همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبدهای با حضور ۱5 شرکت خصوصی دانش بنیان در گرگان برگزار شد

همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبدهای کودی با حضور ۱5 شرکت خصوصی دانش بنیان با هدف به اشتراک گذاشتن‌ آخرین یافته های علمی در تولید کودهای شیمیایی توسط بخش خصوصی با حضور مدیر بازاریابی و فروش شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی کشور و رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در هتل آذین برگزار شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان اظهار کرد: سهمیه کود یارانه ای استان بیش از 183 هزار تن است اما ما به وزارتخانه اعلام کردیم که این رقم به 350 هزار تن برسد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: در حال حاضر گلستان تامین کننده 10درصد گندم کشور است و تعهد ما در این تولید 6 و نیم درصد است که امسال به دنبال این هستیم که 8درصد نهاده ها را تحویل بگیریم و در سال آینده رقم تولید را به 10درصد برسانیم. 

سید صمد ضیایی در همایش آموزشی ، ترویجی شرکتهای تولید کننده نهاده های کشاورزی در گرگان اظهار کرد: حدود ۱۰ تن کود تکلیفی و ۵۴ تن کود غیر تکلیفی داریم که کودهای غیر تکلیفی شمال یارانه نمی شوند. که هدف از برگزاری این همایش در واقع شناسایی کودهای غیر تکلیفی و مزایای استفاده از آنها در صنعت کشاورزی است

وی افزود: دو نوع کود در حوزه کشاورزی  مورد استفاده قرار میگرد که نوع اول کودهای تکلیفی یا همان یارنه ای هستند و نوع دیگر کودهای غیر تکلیفی که یارانه ای نیستند.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه متوسط مصرف کود کشور ۱۷۰ کیلو گرم است، گفت: گلستان در زارعت هایی مثل گندم، جو، کلزا و چغندر قند میزان مصرف کودهای شیمایی کشاورزی به ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلو گرم رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه این همایش ها در خصوص کودهای غیر تکلیفی که یارانه ندارد برگزار می شود، افزود: ۵۴ نوع کود غیر تکلیفی داریم که ۶۴ نوع کود در سبد شرکت خدمات حمایتی قرار می گیرد. 
 مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در دهه ۹۰ متوسط مصرف کود کشور ۱۱۹ کیلو گرم و الان ۱۷۰ کیلو گرم است، گفت: در حال حاضر استان گلستان در زارعت گندم، جو، کلزا و چغندر قند به عدد ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلو گرم رسیده است. 
 وی یادآور شد: سعی داریم مصرف کود برای همه زراعت و باغات در هر یک هکتار به ۴۰۰ کیلو گرم کود برای همه محصولات در استان هستیم که امیدواریم به زودی به ان دست پیدا کنیم.
ضیائی اظهار کرد: با پیگری های انجام شده به تمام محصولات زارعی در الگو کشت استان کود یارانه ای تعلق می گیرد. 
 وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد گندم کشور توسط استان گلستان تولید می شود، افزود: ۶ درصد نهاده های کشور توسط استان تهیه می شود که سعی داریم این رقم را در سال جاری به ۸ درصد و در سال ۱۴۰۳ به ۱۰ درصد برسانیم. 
 مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: اکنون سهمیه کودی یارانه ای یا تکلیفی استان ۱۸۳.۵ هزارتن است اما استان درخواست 250 هزار تن را وزرات خانه دارد.

ضیایی افزود: حدود یکهزار و 64 قرارداد تفاهم نامه ای با شرکتهای تولید کننده کودهای کشاورزی داریم که و شرکت خدمات حمایتی به عنوان تنها متولی تامین کود یارانه ای برای کشاورزان فعالیت دارد و تمامی شرکتهای که کودهای غیر تکلیفی تولید میکنند با این شرکت خدمات حمایتی در کشور قرار داد می بندند و بعد از اینکه کود آنها مورد تائید قرار گرفت در سطح استان توزیع می شود و همه این کودهایی که از طریق شرکت خدمات حمایتی توزیع می شوند استانداردهای لازم را دارند.

تمامی کشاورزان با برنامه ریزی جهاد کشاورزی امکان استفاده از کودهای یارانه ای را دارند

در این همایش مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: با توجه به کشاورزی بودن گلستان اما این استان در بحث شرکتهای تولیدی محصولات جانبی کشاورزی در حد متوسط است و نیازمند اجرای برنامه ریزی بهتری برای توسعه برگزاری این نوع همایش ها و آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان و البته مدیران حوزه کشاورزی با شرکتهای تولید کننده نهاده های کشاورزی است.
محمد مهدی سعیدی اظهار کرد: این اطمینان را به کشاورزان میدهیم که هیچ مشکلی در تامین نهاده های کشاورزی برای تولید وجود ندارد.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور افزود: 95درصد مواد اولیه تمامی شرکتهای تولید کننده کودهای کشاورزی در کشور تامین می شود و این شرکتها مشکلی در فرایند تولید نداشته و نیازمند واردات مواد اولیه هم نیستیم.

وی ادامه داد: این شرکتها بسته امکانات هر استان در آن شرکت میکنند و هر اندازه مکان بزرگتری در اختیار قرار بگیرد قطعا شرکتهای بیشتری تمایل به حضور در استان گلستان را دارند.

سعیدی افزود: در حال حاضر شرکتهای تولید کننده نهاده های کشاورزی در کشور با مشکل مواد اولیه روبرو نیستند و به راحتی به تولید ادامه می دهند به گونه ای که امسال 50درصد افزایش تولید هم داشته اند.

حمایت از تولید دانش بنیان با هدف تامین امنیت غذایی از سیاست های جهادکشاورزی است

همچنین در این همایش رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: حمایت از تولید دانش بنیان با هدف تامین امنیت غذایی از سیاست های  جهادکشاورزی است. 

محمد برزعلی افزود: وجود شرکتهای دانش بنیان که در زمینه تولید نهاده های کشاورزی فعالیت دارند نقش مهمی در تولید محصولات زراعی و باغی با کیفیت دارند.

برزعلی اظهار کرد: یکی از نهاده هایی که در تولی محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد ، کودهای شیمایی است که میزان مصرف این کودها در دهه 90 در استان گلستان 119 کیلوگرم بوده و امروز به 170 کیلوگرم رسیده است.

وی افزود:  در حال حاضر میزان استفاده از این کودها برای محصول استراتژیکی چون گندم به 300 کیلوگرم در هر هکتار رسیده است و در برخی از کشورها میزان استفاده از آنها به 500 تن می رسد .

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در تولید این کودها و محصولات زراعی و باغی توجه به بازارهای جهانی و حضور در آنها است چرا که بسیاری از مفاد کنوانسیون محصولات غذایی و کشاورزی توجه به کیفیت تولید محصولات است.

برزعلی گفت: در حال حاضر 5درصد از محصولات باغی گلستان به خارج از استان صادر می شود که برای افزایش صادرات این محصول نیازمند استفاده از تکنولوژی های روز ازجمله کودهای عالی کشاورزی برای بهره وری  و کیفیت بالای این محصول هستیم .

چهاردهمین همایش آموزشی ، ترویجی  نهاده های کشاورزی با حضور 7 شرکت از استانهای مختلف کشور در هتل آذین گرگان و با سرمایه گذاری شرکتهای خصوصی برگزار شد.

در آخر مراسم اهداء تندیس تجلیل از مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در همایش آموزشی ترویحی و معرفی سبد کودی در گلستان

سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  استان گلستان از محمد مهدی سعیدی مدیر بازار یابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بعنوان سخنران و مهمان ویژه همایش آموزشی ترویجی و معرفی  سبد محصولات کودی  که در شهر گرگان برگزار شد با اهدا تندیس تقدیر و تشکر کرد.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب