شرکت مجتمع فولاد خراسان نزدیک به 5 درصد از تولیدات میلگرد، بلوم و بیلت و همچنین نزدیک به 3 درصد از گندله و آهن اسفنجی کشور را تولید می‌کند. در سال 1401 بیش از 115 میلیون تن از انواع محصولات فولادی در کشور تولید شده است که سهم فخاس بیش از 3.7 میلیون تن از این محصولات تولید شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

 بیش از 55 درصدی سهام این نماد در اختیار مؤسسه صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر است و 33 درصد از آن نیز به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن فلزات تعلق دارد که می‌توان گفت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و فولاد مبارکه اصفهان از مالکان و مدیران این شرکت هستند. شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات جز سهام‌داران عمده مجموعه‌های بزرگ معدنی و فولادی ایران از قبیل شرکت‌های؛ معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سنگ آهن گهرزمین، شرکت ملی مس، معدنی و صنعتی صبانور، مجتمع فولاد خراسان، آهن و فولاد ارفع، پویا انرژی، کارخانجات کابل‌سازی شهید قندی، تجلی توسعه معادن و فلزات، گسترش کاتالیست ایرانیان، پرتو تابان معادن و فلزات و شرکت کک طبس محسوب می‌شود.

 رقبای اصلی این شرکت در بازار داخلی فولاد خوزستان، فولاد ارفع، فولاد هرمزگان است که در بخش فروش داخلی و از طریق بورس کالا به رقابت می‌پردازند.

 از جمله محدودیت‌هایی که برای این شرکت و هم‌گروهی‌های آن وجود دارد بحث حامل‌های انرژی همچون برق و آب در تابستان و گاز در زمستان است که در این چند سال اخیر با مشکلات متعددی همراه شده است.

 فخاس در تیر و مرداد سال 1401 به ترتیب اراقم 865 و 1018 میلیارد تومان را به عنوان فروش ماهانه در کارنامه خود ثبت کرده است.

 همچنین طبق آخرین گزارش فصلی منتشر شده توسط این شرکت این نماد با حاشیه سود ناخالص 46 درصدی و حاشیه سود خالص 42 درصدی برای سه ماهه ابتدایی سال 1402 روبرو شده است. که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی را ثبت کرده است. این ارقام برای دوره قبل به ترتیب 31 درصدی برای سود ناخالص و 26 درصدی برای سود خالص ثبت شده است.

نمودار قیمتی فولاد خراسان

 

فخاس3