جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ۱۰ فیلم جذاب که با یک صحنه تصادف آغاز می‌ شوند

۱۰ فیلم جذاب که با یک صحنه تصادف آغاز می‌ شوند

این لحظات سینمایی به یاد ماندنی نه تنها توجه ما را به خود جلب می کنند بلکه ما را به قلب روایت سوق می دهند.

در دنیای سینما، صحنه آغازین به عنوان اولین تاثیر حیاتی بر مخاطب عمل می کند، صحنه ای که حال و هوای فیلم را برقرار نموده و اغلب به طور ضمنی نشان می دهد که چه اتفاقی قرار است در ادامه بیفتد. برخی از فیلمسازان با شروع داستان های خود با یک سانحه رانندگی – لحظه ای از هرج و مرج و پیامدها – رویکردی دراماتیک و تاثیرگذار را انتخاب می کنند.

این لحظات سینمایی به یاد ماندنی نه تنها توجه ما را به خود جلب می کنند بلکه ما را به قلب روایت سوق می دهند. در این مقاله به بررسی ۱۰ فیلم جذاب و تاثیرگذاری می پردازیم که داستان خود را با قدرت انفجاری یک تصادف رانندگی آغاز می کنند.

۹- Deuce Bigalow: European Gigolo​​​​​

دوس بیگالو: جیگولوی اروپایی (۲۰۰۵) یک فیلم کمدی به کارگردانی مایک بیگلو و با بازی راب اشنایدر است. این فیلم دنباله ای است بر فیلم Deuce Bigalow: Male Gigolo (۱۹۹۹). این فیلم ماجراهای خنده دار دیوس بیگالو بی دست و پا در سفر به آمستردام برای کمک به دوستان سابقش، از جمله تی جی هیکس (با بازی ادی گریفین) را روایت می کند، کسی که به اشتباه متهم به قتل زنجیره ای ژیگولوها شده است.

صحنه آغازین فیلم شامل یک ژیگولوی خوش قیافه اروپایی است که پس از یک شب کار در عمارتی پر از مشتریان راضی، ترور شده توسط قطار ترور شده و با قطار برخورد می کند. دیوس به عنوان تمیز کننده استخر ماهی کار می کند، و وقتی تماسی دریافت می کند که او را از دستگیری تی جی مطلع می کند، به آمستردام می رود و در آنجا درگیر یک سری اتفاقات مضحک و کمدی می شود که با قاتل سریالی ژیگولوهاو قربانیانش در ارتباط است. این فیلم به شدت به کمدی همراه با شوخی کلامی، کنایه های جنسی و موقعیت های مضحک متکی است و مخاطب خاصی را جذب می کند که به دنبال نوعی طنز بصری و سبک است که معمولاً در فیلم های آدام سندلر، بن استیلر، ویل فرل و البته راب اشنایدر یافت می شود.

۷- Three Colors: Blue

سه رنگ: آبی (Three Colors: Blue) فیلمی از کریژتوف کیشلوفسکی در سال ۱۹۹۳ و اولین قسمت از سه گانه کلاسیک سه رنگ است. پس از یک صحنه ترسناک که زندگی قهرمان داستان، جولی با بازی ژولیت بینوش را نابود می کند، او شوهرش که یک آهنگساز مشهور است و همچنین دختر جوانشان را از دست می دهد، اتفاقی که او را در وضعیت غم و اندوه و آسیب روحی شدیدی قرار می دهد.

جولی برای کنار آمدن با درد خود به دنبال قطع تمام روابط با زندگی گذشته اش است، از جمله آهنگسازی ناتمام همسرش که اهمیت زیادی دارد. وی به یک آپارتمان کوچک نقل مکان کرده و خود را از دوستان و خانواده اش جدا می کند و تلاش دارد تا دوباره در دنیایی عاری از رنگ و احساس زندگی اش را شروع کند. در حال حاضر، این فیلم دارای نمره باورنکردنی ۹۸ درصد از منتقدان و ۹۳ درصد از مخاطبان در سایت راتن تومیتوز است.

۵- Fly Away Home

پرواز به خانه (۱۹۹۶) یک درام خانوادگی دلگرم کننده از کارول بالارد با بازی جف دنیلز و آنا پاکین در دوران جوانی است. پس از مرگ غم انگیز مادرش در یک حادثه رانندگی، ایمی آلدن خردسال (پاکین) به کانادا فرستاده می شود تا با پدرش، توماس (دنیلز)، در زندگی کند. ایمی در حالی که خود را با زندگی جدیدش وفق می دهد، لانه ای پر از تخم های غاز رها شده را در نزدیکی مزرعه پدرش پیدا می کند.

وقتی جوجه ها از تخم بیرون می آیند، ایمی نقش مادر گروهی از بچه غازهای یتیم را بر عهده می گیرد. او و پدرش که مصمم به آموزش پرواز و هدایت این غازها برای مهاجرت زمستانی هستند، با استفاده از یک هواپیمای فوق سبک منحصر به فرد و آزمایشی، سفری جادویی را آغاز کردند. این فیلم با الهام از داستان واقعی مخترع و هوانورد کانادایی، بیل لیشمن ساخته شده است، کسی که در ایده هدایت غازها در مسیر مهاجرتشان با استفاده از چنین هواپیماهایی پیشگام بود. این فیلم در حال حاضر امتیاز فوق العاده ۸۸ درصد از منتقدان را در سایت راتن تومیتوز در اختیار دارد.

۳- Another Earth

زمین دیگر (۲۰۱۱) یک درام علمی تخیلی تعمق برانگیز به کارگردانی مایک کیهیل است. این فیلم که به عنوان فیلمی که بریت مارلینگ را به ستاره تبدیل کرد شناخته می شود، با یک صحنه تصادف ترسناک و مهم آغاز می شود که در آن یک ستاره شناس جوان و باهوش به نام رودا ویلیامز (مارلینگ) اشتباه وحشتناکی مرتکب می شود که مسیر زندگی چندین نفر را تغییر می دهد. در همان شب، سیاره جدیدی مشابه زمین در آسمان کشف می شود که کنجکاوی و امید به شروعی تازه را در میان مردم برانگیخته می کند.

زندگی رودا پس از این حادثه به شکل غم انگیزی تغییر می کند و منجر به زندانی شدن او می شود. پس از آزادی، او به زمینِ جدید جذب می شود، جایی که او امیدوار است شانس دومی برای یک زندگی آرام و خوب داشته باشد. او وارد یک مسابقه مقاله نویسی می شود تا برنده سفر به این سیاره مرموز شود و در عین حال با جان بروکس (ویلیام ماپوتر)، مردی که او سهواً زندگی اش را نابود کرده، ارتباط غیرمنتظره ای برقرار می کند. به نوشته مجله امپایر، زمین دیگر قطعا ارزش تماشا کردن را دارد!

۱- Crash

تصادف (۲۰۰۴) به کارگردانی پل هاگیس، یک درام پیچیده و مملو از احساسات است که زندگی شخصیت های متعددی از زمینه های مختلف نژادی و اجتماعی را در لس آنجلس در هم می آمیزد. فیلم با صحنه تصادفی تاثیرگذار و نمادین آغاز می شود که فضای کل داستان را تعیین می کند و به عنوان کاتالیزوری برای داستان های به هم پیوسته شخصیت ها عمل می کند، جایی که آن ها را در برخورد احساسات، پیش داوری ها و رستگاری کنار هم قرار می دهد.

بازیگران این فیلم، از جمله ساندرا بولاک، دان چیدل، مت دیلون و تاندی نیوتن، بازی های استثنایی ارائه می دهند که پیچیدگی های رفتار انسان را بررسی می کند .این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد .امروزه این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۸ درصد را از آن خود کرده است.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-150606

برچسب ها
نسخه اصل مطلب