جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > بودجه شهرداری علی آباد امسال به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است

بودجه شهرداری علی آباد امسال به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است

شهردار علی آباد از رشد ۲۶۱ درصدی بودجه این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال گذشته مبلغ ۹۰ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

محمد کوهستانی، در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت یک ساله خود بیان کرد: در کل رشد وصولی ۹۳ درصدی داشته‌ایم که بودجه ما دربازه زمانی یکساله درآمدهای شهرداری علی آباد کتول در سال ۱۴۰۲ به ۲۶۱ درصد افزایش داشته ایم یعنی سال گذشته بودجه ما ۹۰میلیارد بوده که امسال به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار علی آبادکتول گفت: توسعه بسیار خوبی در بحث عمران شهری ، خدمات فضای سبز، موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اتفاقات رقم خورده است.

کوهساری افزود: بالغ بر ۱۴۵ هزار متر مربع آسفالت معابر داشتیم که این امری بی سابقه است و با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است و با توجه به قیری که در اختیار داریم این وعده را می‌دهم که تمامی معابر خاکی محدوده شهر علی آباد را تا آخر سال آسفالت کنیم.

وی در مورد پارک جنگلی کبودوال گفت: این پارک بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی برای مدت ۱۵ سال به  شهرداری واگذار شد.

شهردار علی آباد کتول  تصریح کرد: در کل رشد وصولی ۹۳ درصدی داشته‌ایم بودجه ما در سال ۱۴۰۲ به ۲۶۱ درصد افزایش داشته ایم یعنی سال گذشته بودجه ما ۹۰میلیارد بوده اما  امسال ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

کوهستانی در ادامه افزود: کلنگ زنی پروژه پارک مسکن مهر الازمن و خانه فرهنگ محله علی آبادکتول را نیز به مناسبت هفته دولت انجام شد که عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: انجام مطالعات بازآفرینی شهری، جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، طرح جایگزین میدان ولتیت که نهایی شده و اجرای تله کابین از نمونه مهم ترین اقدامات عمرانی این سهرداری است.

کوهستانی بیان کرد:اجرای المان جدید میدان ولایت، تکمیل خانه فرهنگ دارکلاته و ساخت پارک الازمن از نمونه طرح های شاخصی است که در دستور کار قرارگرفته و در حال انجام است

وی اِلمان ورودی غربی شهر که نمادی از فرهنگ غنی مردم این شهر است را در آستانه اتمام دانست و اضافه کرد: این اِلمان با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اعتبار۵۰ میلیارد ریالی احداث و تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اجرای پارک الازمن مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز شده است و امیدوایم در دهه فجر امسال آن را به بهره برداری برسانیم.

شهردار علی آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه متوازن در تمامی محلات سطح شهر در دستور کار قرار گرفته لذا شهرداری علی آباد نیز این مهم را با جدیت در دستور کار برای ایجاد نشاط و امید آفرینی قرار دا ه است.

وی افزود:اجرای طرح 30 متری سنگ مرز نیز از دیگر پروژه های مهم شهرداری است که مبلغ 5 میلیارد تو مان برای آن در نظر گرفته شده است.

کوهستانی در رابطه با طرح بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده هم بیان کرد: برای تشویق سازندگان سعی کرده ایم که صدور پروانه رایگان را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: از 910 هکتار مساحت شهر علی آباد 170 هکتار آن در بافت فرسوده، ناکار آمد و حاشیه شهر قرار دارد که نیازمند احیای سریع تر است.

کوهستانی گفت: در حوزه نهضت آسفالت سال گذشته بالغ بر 145 هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر با اعتبار بالغ بر 360 میلیارد تومان اجرا شده و با توجه به اینکه هم اکنون 600 تن قیر موجود داریم در نظر داریم تا پایان سال تمامی معابر شهر آسفالت و دیگر هیچ معبر خاکی در شهر نداشته باشیم.

شهردار علی‌آبادکتول با بیان اینکه به هیچ عنوان در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، کارگران و دیگر نیروهای شهرداری عقب نیستیم، افزود: شهرداری طی یک سال گذشته اقدامات خوبی را در حوزه‌های عمرانی، تقویت زیرساخت‌ها و مبلمان شهری انجام داده است و این روند ادامه دارد.

وی در خصوص چگونگی اجرای نهضت آسفالت کوچه‌ها و معابر این شهر توضیح داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴۵ هزار مترمربع آسفالت معابر با صرف اعتبار۳۶۰ میلیارد ریال انجام شده و تلاش می‌کنیم همه معابر شهر را تا پایان سال‌جاری آسفالت کنیم و این قول را می‌دهیم که هیچ معبر بدون آسفالتی تا پایان سال نداشته باشیم.

کوهستانی احداث بلوار، پیاده‌روسازی، خانه فرهنگ، اصلاح سیستم آبیاری، روشنایی معابر، مبلمان شهری، المان میادین و دیگر اقدامات را بخش کوچکی از خدمات شهرداری در این شهر عنوان و خاطرنشان کرد: علی‌آبادکتول به دلیل ساختمان‌های مرتفع که دارد، سومین شهر استان است که برای تسهیل در ارائه خدمات اطفا و امداد، بالابر آتش‌نشانی ۱۸ متری خریداری کرده که هم اکنون به‌کار گرفته می‌شود.

شهردار علی‌آبادکتول، فعالیت ۲۵۰ دستگاه تاکسی سواری و ۶۰۰ دستگاه خودرو به عنوان تاکسی تلفنی در حمل و نقل عمومی این شهر را قابل توجه برشمرد و گفت: ۴۰ درصد ناوگان عمومی علی‌آبادکتول فرسوده هستند و برنامه‌ای برای نوسازی این ناوگان با اخذ تسهیلات اتخاذ شده که پس از قطعی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب