جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > کارگران استان گلستان صاحب مسکن می‌شوند

کارگران استان گلستان صاحب مسکن می‌شوند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان از ‌تشکیل شرکت تعاونی مسکن کارگران در استان گلستان خبر داد و گفت: با کمک یک ارگان که زمین در اختیار ما می‌گذارد برای کارگران استان گلستان مسکن می‌سازیم.

روح الله تجری اظهارداشت: شرکت تعاونی مسکن کارگران در استان تشکیل شده تا برای کارگران استان مسکن ساخته شود.

وی گفت: 68 شورای کارگری در استان گلستان فعال هستند و در  همه استان گلستان  نمایندگان کارگری حضور دارند که وظیفه دفاع وصیانت از کارگران را برعهده دارند.

تجری تاکید کرد:رسیدگی به مشکلات کارگران و توجه به کارگاه‌هایی که مشکل دارند هم از وظایف ماست که سال گذشته توانستیم مشکلات 12 کارگاه و کارخانه تولیدی را بررسی و رفع کنیم است که بیشتر مشکلات این کارگاه‌های تپلید در بخش کسری سرمایه در گردش، مالیات و بیمه کارگران بود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان تصریح کرد: در همه کارگاه‌ها که کارگران حضور دارند این کانون نماینده دارد  و وظیفه دفاع از کارفرمایان و کارگران در هیئت‌های اختلاف تامین اجتماعی را برعهده داریم چرا که وظیفه ما دفاع از کارگر و تولید است.

وی با اشاره به اینکه 286 هزار کارگر بیمه شده در گلستان داریم، افزود:در بحث ایجاد اشتغال  به دنبال راه اندازی صنایع تبدیلی هستیم  که این کارگاه‌ها در استان تشکیل شود و از بنیاد مستضعفان درخواست کردیم که این صنایع مانند تولید چیپس را در گلستان راه اندازی کند.

تجری با اشاره به سامانه شغل‌یابی اداره کار و تعاون ‌و رفاه اجتماعی تاکید کرد:3200نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و 400 نفر مشغول به کار شدند و اولویت ما بیمه کارگران است چرا که برخی از کارفرمایان کارگر را بیمه نمی‌کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان تصریح کرد: در سال‌های گذشته کارگران به ما مراجعه می‌کردند که کارفرما‌ها ما را بیمه  نمی‌کنند و ما با هماهنگی تامین اجتماعی، بازرسی به این شرکت می‌فرستادیم و بررسی می‌کردیم اما امسال سامانه‌ای باز شده که کارگر آنجا ثبت نام می‌کنند که بیمه نشده ‌که این ثبت می‌شود و بازرس تامین اجتماعی سه روز بعد از این درخواست حاضر می شوند و به کارفرماها را مجبور به بیمه می‌کنند.

وی با اشاره به تورم موجود در جامعه خبر از تشکیل شرکت تعاونی مسکن کارگران در استان گلستان داد و افزود: با کمک یک ارگان که زمین در اختیار ما می‌گذارد برای کارگران استان گلستان مسکن می‌سازیم.تسنیم

برچسب ها
نسخه اصل مطلب