جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > در هفته دولت ۹۷۱ پروژه و طرح عمرانی، اقتصادی مراوه تپه افتتاح یا کلنک زنی می شود

در هفته دولت ۹۷۱ پروژه و طرح عمرانی، اقتصادی مراوه تپه افتتاح یا کلنک زنی می شود

فرماندار مراوه‌تپه گفت: در هفته دولت امسال ۹۷۱ طرح و پروژه با اعتبار چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

لقمان قربانی در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، افزود: بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی و تولیدی این شهرستان در هفته دولت ۸۲۲ فرصت شغلی به محوریت روستا ایجاد خواهد شد.

 وی اهار کرد: از مجموع این طرح‌ها، ۷۸۹ مورد اقتصادی و اشتغالزا است که از لحاظ اعتباری و تعداد طرح های هفته دولت ترتیب چهار و هفت برابر بیشتر از پارسال است.

فرماندار مراوه‌تپه از ایجاد پارک دوستی در جوار مقبره مختومقلی فراغی شاعر و عارف ترکمن در این شهرستان خبر داد و گفت: برای این طرح ، ۳۰ هکتار زمین از سوی منابع طبیعی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذارشد.

قربانی پیشنهاد کرد این طرح که در فاصله اندکی تا مرز ترکمستان قرار دارد با حضور روسای جمهور ایران و ترکمنستان به بهره‌برداری برسد.

وی از طرح قدمگاه خالد نبی کلاله تا قدمگاه مختومقلی فراغی در مراوه تپه خبر داد و گفت: این طرح برای ایجاد دسترسی راه ارتباطی است که با عملیاتی شدن آن راه دسترسی به این مکان از ۱۱۰ کیلومتر به ۳۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی افزود: با بهره‌گیری از این طرح، جذب گردشگر در این مناطق رونق بیشتری خواهد یافت.

وی جابجایی ۶ روستای واقع در سد چایلی، آبرسانی سیار به ۹۰ روستا، اعزام ۱۰۰ زائر اهل سنت به کربلای معلی با همکاری بنیاد مستضعفان و پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال وام تبصره ۱۶ را از جمله طرح های در دست اجرا یا اقدام شده دولت سیزدهم در این شهرستان برشمرد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب