جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > تعاونی مسکن کارگری در گلستان راه‌اندازی خواهد شد

تعاونی مسکن کارگری در گلستان راه‌اندازی خواهد شد

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان گفت: اگر راه شهرسازی و فرمانداری در شهرستان های استان همکاری کنند و زمین مورد نیاز را تامین کند تعاونی مسکن کارگری را در گلستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

روح الله تجری مطرح کرد: تهیه مسکن از مهمترین مشکلات جامعه کارگران است و درحال حاضر۷۰درصد دستمزد کارگران صرف اجاره‌بها می‌شود و پرداخت وام ودیعه مسکن یکی از راه حل هایی است که می تواند بخشی از مشکلات کارگران را رفع کند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد جامعه کارگری استان گلستان مستاجر هستند و شرکت تعاونی مسکن کارگران راهی برای خانه دار شدن انها است.شهرک‌های مسکونی جوار کارخانه‌ای در سراسر استان با اولویت کارگران ساخته باید شود.

تجری بیان کرد: یک کارگر ماهی حدود ۸ میلیون حقوق می گیرد و دریافتی این قشر محروم جامعه  بسیار کم است و نمیتواند اقساط سنگین وام و تسهیلات بانکی را پرداخت کنند.بهترین راه برای تامین مسکن جامعه کارگری توجه جدی به تعاونی ها، احیای آن‌ها و حمایت همه جانبه دولت از آن‌ها است.

وی بیان کرد: اگر راه شهرسازی و فرمانداری در شهرستان های گلستان همکاری کنند و زمین مورد نیاز را تامین کند تعاونی مسکن کارگری را در گلستان راه‌اندازی خواهیم کرد.دولت سیزدهم باید زمین بسیار ارزان در اختیار کارگران بگذارد و وام‌های کم بهره و با بازپرداخت طولانی به تعاونی‌ها بدهد.

وی تصریح کرد: تعداد کارگران بیمه شده در گلستان بیش از ۲۸۰ هزارنفر است و تعداد کارگاه‌های فعال بیش از ۴۶ هزار کارگاه است.بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت استان در بخش‌های خصوصی مشغول به کار هستند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب