جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > 103 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد احیا شد

103 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد احیا شد

سیدمحمد دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان؛ گفت : در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم 543 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد در استان وجود داشت که در دولت سیزدهم تاکنون 103 واحد احیا شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان؛ در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی در استانداری گلستان افزود: رشد اقتصادی استان از 4.3 در سال 1400 به 5.8 درصد در سال 1401 رسیده است. 
 
دهنوی بیان کرد : در سال 1401، گلستان جزء تنها 3 استانی بود که رشد اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات رشد مثبت داشته است. 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان؛ اظهار کرد : سهم گلستان از کل صادرات به کشور ترکمنستان از 9 درصد به 23 درصد رسیده است. 
 
 وی خاطر نشان کرد :شاخص اشتغال استان گلستان در جایگاه 12 کشور است 
 
دهنوی تصریح کرد: اشتغال بیمه شده در کل 8 سال دولت قبل 30 هزار نفر بود که در دولت سیزدهم تاکنون 18 هزار اشتغال بیمه شده ثبت شده است 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان؛ افزود: بالغ بر 8 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال 23 هزار نفر همزمان با سفر رئیس جمهور به گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید. 
 
 
وی اظهار کرد: در کل دولت یازدهم و دوازدهم 2.8 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد اما در دولت سیزدهم تاکنون 13 میلیون و 450 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی شکل گرفت. 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان؛  سرمایه‌گذاری‌های خارجی از کشور انگلستان، ترکیه، چین، افغانستان بوده است. 
 
 دهنوی گفت : پروژه بزرگ و شاخص سرمایه‌گذاری در سال 1402 در گلستان انجام خواهد شد. 
 
وی خاطر نشان کرد: 93 میلیارد تومان مطالبه بانکی مشکوک الوصول در گلستان به چرخه بانکی برگشت .
 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب