جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > اطفاء حریق  در ارتفاعات جنگلی نیلکوه شهرستان گالیکش 

اطفاء حریق  در ارتفاعات جنگلی نیلکوه شهرستان گالیکش 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت : حریق نیلکوه با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و دیگردستگاه های اجرایی و همچنین نیروهای مردمی اطفا کامل گردید.

 حمید سلامتی در ادامه افزود: این آتش سوزی از بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد در ارتفاعات نیلکوه گالیکش آغاز شده بود که به دلیل صعب العبور بودن و وزش باد گرم و موقعیت صخره‌ای محل آتش‌سوزی مهار و خاموشی کامل آن طولانی شد. 
مدیر کل منابع طبیعی گلستان وسعت آتش سوزی را سه هکتار اعلام کرد و افزود : پس از اعلام خبر سریعا نیروها به منطقه اعزام شدند و به دلیل صعب العبور بودن منطقه بالگردها نیز آغاز به کار کرده تا حریق در منطقه مهار کامل شد. 
سلامتی افزود: پس از مهار کامل حریق در روز شنبه ظهر28 مرداد ماه نیز یک اکیپ شامل 12 نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه به مدت 24 ساعت حضور داشته تا کلیه کنده های باقیمانده در عرصه حریق اطفا کامل شود.  وی اشاره کرد: این حریق پس از پنج روز تلاش مستمر و شبانه‌روزی  از نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و نیروهای مردمی و همچنین با انجام استفاده از پرواز بالگرد مهار و اطفای کامل گردید.  
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از تلاش سخت و خستگی ناپذیر تمامی نیروها در این چند روز تشکر و قدردانی نمود و از مردم تقاضا نمود حتی الامکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و مرتعی جلوگیری کرده و در صورت روشن کردن حتما از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند. وی همچنین از عموم مردم درخواست نمود تا توجه بیشتری به عرصه های ملی داشته و در صورت مشاهده و بروز کوچکترین حریق یا نشانه های آن مراتب را با شماره های رایگان 1504 و 139 امداد جنگل و مرتع در میان گذاشته تا نیروها سریعا در منطقه حضور یابند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب