جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > افتتاح 25 پروژه آموزشی گلستان در هفته دولت/در این استان ۲ هزار و ۴۰ مدرسه دولتی وجود دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان

افتتاح 25 پروژه آموزشی گلستان در هفته دولت/در این استان ۲ هزار و ۴۰ مدرسه دولتی وجود دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: در هفته دولت و مهرماه امسال ۲۵ پروژه آموزشی و ورزشی با ۱۰۰ کلاس درس و مساحت آموزشی ۱۱ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وحید فراهی در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی به مناسبت هفته دولت برگزار شده است، اظهارکرد: در هفته دولت و مهرماه امسال ۲۵ پروژه آموزشی و ورزشی با ۱۰۰ کلاس درس و مساحت آموزشی ۱۱ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: اعتبار و ساخت تعداد کلاس درس در این استان طی فعالیت دولت سیزدهم ۲ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در ۲ سال اخیر این اداره کل توانسته ۵۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت ۸۰ طرح با ۴۴۰ کلاس با زیر بنای ۷۰ هزار مترمربع ساخته و تحویل آموزش و پرورش در ۱۴ شهرستان دهد.

وی استقبال خیرین مدرسه ساز در استان را از دیگر دستاوردهای فعالیت دولت سیزدهم در استان برشمرد و گفت: طی این مدت ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی خیرین مدرسه سهز برای ساخت و تکمیل طرح‌های آموزشی در استان تزریق شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مدرسه سازی، پیش بینی می شود این رقم تا پایان این دولت به ۲۵۰ میلبارد تومان افزایش یابد.

اهی کاهش درصد تخریب و مقاوم سازی مدارس استان را دیگر اقدام موثر دولت سیزدهم در استان اعلام کرد و گفت: اکنون ۱۷ درصد از مدارش استان تخریبی و نیاز به مقاوم سازی دارد در حالی که درابتدای آعاز به کار این دولت ۲۰ درصد بوده است.

وی یادآور شد: تلاش خواهد شد با حمایت این دولت این رقم بین ۲ تا ۱.۵ درصد کاهش داده شود.

به گفته وی حدود ۱۸۰ مدرسه تخریبی و نیاز به مقاوم سازی در استان گلستان وجود دارد.

وی شناسایی هزار و ۲۰۰ گروه جهادی برای شاداب سازی مدرسه، برنامه ریزی شاداب سازس ۴۰۰ مدرسه تا مهر سال جاری، جمع آوری مدارس کانکس در ۳ شهرستان مراوه‌تپه، گنبدکاووس و مینودشت را از جمله طرح‌های در دست پیگیری ابن اداره کل برشمرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: دولت سیزدهم به طرح‌های آموزشی متوقف ویژه بوده به طوری که بعد از سفر رییس جمهور تاکنون حدود ۶ طرح با سابقه بیش از ۱۰ سال، تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وی استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس از دیگر اقدام موثر دولت سیزدهم در این استان عنوان‌ کرد و افزود: ۲ سال اخیر ۸۵۰ کلاس درس با هزینه کرد ۵۰ میلیارد تومان استاندارد سازی شده است.
به گفته وی اکنون مدارس دولتی نداریم که برق و گاز داشته و به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز نشده باشند.

وی ادامه داد: در این استان ۲ هزار و ۴۰ مدرسه دولتی وجود دارد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب