جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی با جذب ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام برای مددجویان کمیته امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان

بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی با جذب ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام برای مددجویان کمیته امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی با جذب ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله برای مددجویان این نهاد و دهک‌های اول تا پنجم در استان طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ایجاد شده است.

عیسی بابایی در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت در استانداری گلستان، اظهار کرد: این در حالی است که در مقایسه یا دو سال اخیر دولت قبل سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸، فرصت شغلی ایجاد شده برای مددجویان واجد شرایط این استان هشت هزار و ۳۵۰ نفر با جذب ۲ هزار و ۹۷ میلیارد ریال بوده است.

به گفت وی سهمیه فرصت شغلی توسط این نهاد در استان برای سال ۱۴۰۲، ۱۳ هزار فرصت شغلی با جذب هشت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال تعیین شده که اقدام لازم برای ایجاد آن در دست اجرا است.

بابایی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی توسط این نهاد متناسب با شرایط استان و بیشتر در بخش های کشاورزی، خدماتی و صنفی و صنعتی است.

وی همچنین از تدارک جشن خودکفایی ۲ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد استان گلستان در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری این جشن برای آن دسته از مددجویانی بوده که به اشتغال پایدار دست یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه رقم مستمری مددجویان بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: بیش از ۸۲ هزار خانوار تحت پوشش ماهیانه ۷۰ میلیارد تومان مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: نگاه دولت سیزدهم خانه‌دار کردن مددجویان روستایی این نهاد بوده که این مهم تاپایان سال جاری در استان محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان گلستان خانوار مددجوی بالای دو خانوار بدون خانه در مناطق روستایی نخواهیم داشت.

بابایی یادآور شد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم برای مددجویان این استان ساخت تعداد سه هزار و ۱۰۰ واحد آغاز شده که تاکنون هزار و ۵۳۵ واحد آن بهره‌برداری و تحویل خانوارهای واجد شرایط شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ساخت هزار و ۶۵۰ خانه برای خانوارهای واجد شرایط در دست ساخت بوده و تاپایان شهریورماه سال جاری ۶۵۰ واحد آن تحویل و بقیه هم تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته وی در مجموع طی ۲ سال اخیر با انجام تعمیرات خانه‌های مددجویان، ۴ هزار و ۳۶۳ فعالیت در حوزه مسکن برای خانوارهای واجد شرایط این نهاد خدمات ارائه شده است.

بابایی همچنین از پیگیری ساخت مسکن برای خانوارهای مددجوی فاقد مسکن در مناطق شهری استان خبر داد و افزود: این طرح در قالب نهضت ملی مسکن در دست اقدام بوده که ۸ هزار و ۵۰۰ خانوار در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد تا پایان سال جاری هیچ خانواده مددجویی در روستاهای استان بدون مسکن نباشد، یادآور شد: تاکنون ساخت ۳۵۰ واحد در مناطق شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن ویژه خانوارهای مددجوی این نهاد در استان در دست اجرا است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب