جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > بازیگری که ۴۰ سال پیش «اوپنهایمر» را بازی کرد

بازیگری که ۴۰ سال پیش «اوپنهایمر» را بازی کرد

مینی‌سریال «اپنهایمر» بی‌بی‌سی با حضور بازیگران عمدتاً آمریکایی، دو نامزدی امی و جایزه گلدن گلوب را برای بازیگر نقش اول خود دریافت کرد. قبل از اینکه «کیلین مورفی» در این نقش ظاهر شود، ستاره سال‌های آینده «قانون و نظم» یعنی «سم واترستون» نقش اوپنهایمر را در این سریال بازی کرده بود.

موفقیت فیلم جدید «اوپنهایمر» در گیشه جهانی سینما، سریالی با همین نام که بیش از ۴۰ سال پیش و در سال ۱۹۸۰ ساخته شده بود را بار دیگر در کانون توجه‌ها قرار داده است.

قابل درک است که پس از اکران موفق درام زندگی‌نامه «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» در سینماهای جهان، علاقه‌ها به دانستن درباره زندگی و زمانه «جی رابرت اوپنهایمر» بیشتر شده است.

فیلم فراگیر «نولان» که فیلمنامه آن بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده است، شرح مفصلی از زندگی رئیس پروژه منهتن در دوران جنگ جهانی دوم ارائه می‌دهد که مسئول ساخت بمب اتمی را بر عهده داشت و «کیلین مورفی» در نقش اصلی «اوپنهایمر» ظاهر شده است.

در طول سال‌ها، تلاش‌های متعددی برای روایت داستان اوپنهایمر صورت گرفته است؛ از جمله درام جنگی «مرد چاق و پسر کوچک» در سال ۱۹۸۹ با بازی «پل نیومن» و «جان کیوزاک» و نمایش «دکتر اتمی» که توسط اپرای متروپولیتن اجرا شد و  به زندگی خصوصی ایند فیزیکدان پرداخت.

اما یک مینی سریال کاملاً فراموش شده نیز وجود دارد که به دلیل افزایش سطح شیفتگی به شخصیت اوپنهایمر به لطف فیلم جدید «نولان»، بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است و مخاطبان جدیدی پیدا کرده است.

سریال هفت قسمتی محصول بی‌بی‌سی با عنوان «اپنهایمر» ظاهراً در زمان نمایش در بریتانیا در سال ۱۹۸۰، برنامه پربیننده‌ای بوده و مجموع هفت نامزدی جایزه بفتا را به خود اختصاص داد و سه جایزه از جمله بهترین سریال درام را نیز از آن خود کرده است.

سم واترستون در نقش جی.رابرت اوپنهایمر

منبع: ایسنا

منبع: faradeed-146670

برچسب ها
نسخه اصل مطلب