جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش‌بینی امیدوارکننده از آینده بازار خودرو؛ روزهای آرام در راه است؟

پیش‌بینی امیدوارکننده از آینده بازار خودرو؛ روزهای آرام در راه است؟

یک فعال بازار خودرو درباره آینده بازار خودرو گفت: به نظر این اتفاقات هرچقدر هم کوچک باشند، نوید یک بازار آرام و کم‌تلاطم را می‌دهند و دیگر شاهد نوسانات عجیب قیمتی و کاسبی یک سری از دلال‌ها نخواهیم بود.

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو گفت: پس از تعطیلات محرم، در بازار خودرو با یک افزایش قیمت نسبی روبه رو بودیم. اما پس از آن، دوباره قیمت خودرو نزولی شد.

به گزارش تجارت نیوز، وی ادامه داد: خودروهای وارداتی، اکثراً مجوز استاندارد را گرفته و درحال ترخیص هستند. هرچند  تعداد این خودروها زیاد نیست؛ اما حتی همان تعداد کم نیز نشان‌دهنده این است که بازار می‌خواهد روی خوشی به خریداران خود نشان داده و باز هم به سمت کاهش برود.

او افزود: شاید برخی بر این باور باشند که تعداد خودروهای وارداتی کم بوده و شاید حتی باعث افزایش قیمت‌ها شود. اما این نکته نباید فراموش شود که ورود خودرو به بازار، با یک قیمت و ضابطه مشخص انجام خواهد گرفت. قیمت دلاری، تعرفه واردات و سود بازرگانی کاملاً مشخص خواهد بود و طبیعتاً، قیمت‌ها تا حدی بالا رفته و سپس ثابت خواهد ماند.

جعفری در رابطه با واردات خودروهای چینی توضیح داد: شاید بسیاری از افراد به واردات خودروهای چینی معترض باشند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که خودروهای چینی وارداتی از جمله چانگان‌ها، جزو مجصولات گرید A چین محسوب می‌شود که بسیار با کیفیت بوده و حتی در بازار امارات از برخی خودروهای هیوندای و کیا از جمله کیا سونت و کیا سراتو، گران‌تر نیز هست.

این فعال بازار خودرو درباره آینده بازار خودرو گفت: به نظر این اتفاقات هرچقدر هم کوچک باشند، نوید یک بازار آرام و کم‌تلاطم را می‌دهند و دیگر شاهد نوسانات عجیب قیمتی و کاسبی یک سری از دلال‌ها نخواهیم بود.

 

منبع: etemadonline-627158

برچسب ها
نسخه اصل مطلب