جستجو
رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > کشت قراردادی ۱۰۰۰ هکتار پنبه در سیستان و بلوچستان

کشت قراردادی ۱۰۰۰ هکتار پنبه در سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در قالب خرید تضمینی وش پنبه مابین سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت "گسترش صنایع بلوچ" یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت قراردادی پنبه می‌رود.

 به گزارش رویداد ایران  سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار داشت:  در قالب خرید تضمینی وش پنبه مابین سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و شرکت "گسترش صنایع بلوچ" یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت قراردادی پنبه می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس این قرارداد، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در قالب همین قرارداد 200 هکتار پنبه با مشارکت کشاورزان شهرستان ایرانشهر کشت شده، ادامه داد: با انجام کشت‌های قراردادی، دغدغه کشاورزان برای فروش محصول مرتفع شده و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم می‌شود.

انجام 4400 بازرسی واحدهای صنفی در سیستان و بلوچستان

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ایجاد آرامش در بازار و جلوگیری از تخلف، از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و 408 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی توسط 40 تیم بازرسین سازمان جهاد کشاورزی در 26 شهرستان استان انجام شده است.

منصور عدل افزود: عمده بازرسی‌های انجام شده شامل محصولات لبنی و پروتئینی، نان و میوه، عرضه گوشت قرمز و مرغ تنظیم بازار از واحد تولیدی تا سطح عرضه بوده که منجر به صدور 554 پرونده برای متخلفین شده است.

وی کشف 16.5 تن عرضه خارج از شبکه آرد حمایتی توسط بازرسین جهاد کشاورزی شهرستان مهرستان را یکی از بارزترین کشفیات سال جاری ذکر و بیان کرد: در شرایط کنونی بیش از پیش بازار و فضای جامعه نیازمند آرامش است  و ضرورت دارد هم استان‌های در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با تلفن 124 و یا به صورت حضوری گزارش کنند و اطمینان داشته باشند به شکایت آنها رسیدگی می‌شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب