جستجو
رویداد ایران > خبرها > برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چکار کنیم؟

برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چکار کنیم؟

برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چکار کنیم؟
رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی بدن حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد.

فیض الله برزگر در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: هنوز واقعیت این بیماری که چگونه است و منشا انتقال آن چه چیزی بوده به صورت دقیق مشخص نشده است.
وی افزود: حتی این موضوع که این بیماری جزء بیماری های مشترک میان انسان و دام بوده و ابتدا از حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل می شود و یا اینکه فقط منشا آن انسانی بوده، ثابت نشده است.
برزگر ادامه داد: اما علائم بروز این بیماری مشخص است، بطوریکه علائم این بیماری شبیه سرما خوردگی بوده است و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد.
وی تصریح کرد: بنابراین راه های پیش گیری از ابتلا به آن نیز شبیه راه های پیش گیری از سرماخوردگی بوده بطوریکه افرادی که به علائم مذکور مبتلا می شوند، حساس باشند و به پزشک مراجعه کنند.
این مقام مسئول گفت: افراد با علائم سرماخورده به طور حتم از ماسک استفاده کنند، دستمال های استفاده شده را در کیسه پلاستیکی قرار داده و در آن را ببندند، فاصله یک متری تا افراد سالم را حفظ کنند.
وی تاکیدکرد: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از این بروز این بیماری در ایران مشاهده نشده است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب