جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > افشین قطبی گناه نرفتن به جام جهانی را گردن انتخابات ۸۸، احمدی نژاد و جنبش سبز انداخت!

افشین قطبی گناه نرفتن به جام جهانی را گردن انتخابات ۸۸، احمدی نژاد و جنبش سبز انداخت!

افشین قطبی پس از سال‌ها مربیگری در فوتبال این روزها تجربیات خود را با باشگاه ونکوور اف‌سی برای توسعه فوتبال کانادا به اشتراک گذاشته است.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ افشین قطبی، مربی ۵۹ ساله ایرانی-آمریکایی که در میان هواداران ایرانی «افشین امپراتور» نامیده می‌شود، اکنون در کانادا به سر می‌برد و مربیگری جوان‌ترین باشگاه لیگ برتر کانادا یعنی ونکوور اف‌سی را بر عهده دارد. او در نوامبر ۲۰۲۲ پس از مربیگری تیم هایی در چندین کشور از جمله آمریکا، کره جنوبی، ایران، ژاپن، تایلند و چین به کانادا رفته است.

قطبی در گفت‌وگوی اختصاصی با حمید جعفری در سایت نیوکانادا مدیا به یاد می‌آورد که از زمانی که کودکی نوپا بود در خیابان‌های تهران بازی می‌کرد و عاشق فوتبال بود.

قطبی گفت: «هر وقت که اجازه داشتم در خیابان بازی می کردم. از سال ۱۹۶۴ تا اوایل دهه ۷۰، زیرساخت‌های زیادی برای بازیکنان جوان برای داشتن زمین چمن، لباس و یا مربی وجود نداشت. ما در خیابان‌ها بازی می کردیم و از توپ‌های پلاستیکی و آجر به عنوان گل در بازی‌های گل کوچیک استفاده می کردیم.»

او در ۱۳ سالگی به ایالات متحده آمریکا نقل مکان و در آنجا ماجراجویی مربیگری خود را در حالی که هنوز نوجوان بود آغاز کرد. او کار را با بچه های خردسال شروع کرد، برای تیم های مختلف جوانان به میدان رفت و در نهایت در ۱۷ سالگی در UCLA بازی کرد.

قطبی با نگاهی به تصمیمات مهمی که در دوران حرفه‌ای خود گرفته و مشکلاتی که در تلاش برای تثبیت خود به عنوان مربی با آن روبه رو بوده، یک انتخاب مالی سخت را به یاد می آورد.

قطبی گفت: «من مدرک مهندسی داشتم و باید انتخاب می کردم که چگونه زندگی کنم. من می توانستم با فوتبال بازی کردن در لیگ‌هایی که ۲۰۰۰ نفر تماشاگر داشتند درآمد کمی در حدود ماهیانه ۱۰۰ دلار داشته باشم. من می‌توانستم بازی کنم و همچنان مهندس باشم، یا می توانستم همزمان مربیگری و بازی کنم و مهندسی را فراموش کنم.»

منبع: نیو کانادا مدیا

۲۵۸ ۲۵۸

منبع: khabaronline-1796840

برچسب ها
نسخه اصل مطلب