جستجو
رویداد ایران > استان ها > ظرفیت ایران در فناوری های نرم ۲۰ میلیارد دلار است

ظرفیت ایران در فناوری های نرم ۲۰ میلیارد دلار است

ظرفیت ایران در فناوری های نرم ۲۰ میلیارد دلار است
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ظرفیت و توان واقعی ایران از بازار جهانی فناوری های نرم و خلاق ۲۰ میلیارد دلار می باشد.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،سید محمد حسین سجادی نیری در حاشیه نشست صنایع خلاق قم در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: سهم کنونی ایران از بازار بین المللی صنایع خلاق بسیار پایین تر از ظرفیت‌های موجود می‌باشد.
 وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده سهم ایران از بازار بین المللی صنایع نرم و خلاق در افق ۱۴۱۴ به ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
 سجادی نیری تاکید کرد: در سال ۲۰۱۳، ۲۵۰ میلیارد دلار گردش مالی صنایع خلاق در دنیا بود که ایران سهمی چندانی در این رقم هنگفت نداشته‌است.
 وی گفت:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری پیگیر توسعه فناوری‌های نرم و خلاق در سطح کشور می‌باشد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: فناوری‌های نرم و خلاق آن دسته از فناوری‌هایی هستند که با تغییر رفتار و نگرش درانسان، فرهنگ و جامعه سبب ایجاد توانمندی درکشورهایی می‌شود که داعیه تمدن سازی دارند.
 سجادی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اصلی فناوری های نرم، فناوری های خلاق و فرهنگی است که از سال ۹۶ به صورت جدی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا می‌باشد.
 وی گفت: بر همین اساس از توسعه شرکت های فعال در حوزه فرهنگ، هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی حمایت می شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب