جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > گلستان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان

گلستان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان از میزبانی این استان از بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات در هفت رشته خبر داد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان از میزبانی این استان از بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات در هفت رشته خبر داد.

حمزه کرایلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی در قالب طرح اوقات فراغت اظهارکرد: این طرح در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صداوسیما، کمیته امداد، دانشگاه آزاد، بسیج و فنی و حرفه‌ای با رویکرد توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، شناسایی استعدادهای برتر و ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان در حال اجرا است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان افزود: ما در این طرح با بخشی از جامعه دانش‌آموزی مواجه هستیم که چهار تا پنج سال آینده وارد بازار کار خواهند شد و ما با برگزاری این طرح، تلاش می‌کنیم تا شرایط را برای شناسایی استعدادها و توانمندی‌های آنان فراهم کنیم.

وی با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مهارت‌آموزی گفت: این طرح از ۱۵ تیرماه در استان آغاز شده و تا کنون بیش از ۸۰ کارگاه آموزشی برای رده‌های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱۰ کارگاه برای دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان در ادامه اظهارکرد: امسال استان گلستان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات در رشته‌های طراحی مهندسی مکانیک، طراحی گرافیک، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، توسعه نرم‌افزارهای موبایلی، فناوری‌های وب و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه است و  امسال رشته پردازش ابری نیز به این مسابقات افزوده شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون در استان گلستان ۳۷۶ نفر و در کشور پنج هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌های مختلف این مسابقات شرکت کردند و در حال حاضر مسابقات نوجوانان ( رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال) در رشته‌های برنامه‌نویسی موبایل، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، طراحی گرافیک، صفحات وب، نقشه‌کشی معماری و و اولین دوره مسابقات نوظهور با عنوان طراحی صنعتی در حال برگزاری است.

کرایلو به برگزاری مسابقات مهارتی ویژه زندانیان اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات در رشته‌های جوشکاری، پیرایش‌گری و خیاطی مردانه و صنایع چوب به پایان رسیده است و مرحله استانی نیز به‌صورت فراگیر برگزار می‌شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب