جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > روند پرداخت تسهیلات در گلستان روبه افزایش است / رتبه پانزدهم استان در ایجاد اشتغال

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

روند پرداخت تسهیلات در گلستان روبه افزایش است / رتبه پانزدهم استان در ایجاد اشتغال

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: طی ۲ سال اخیر با اقدامات انجام شده روند میزان پرداخت سقف تسهیلات و تحقق میزان اشتغال درگلستان افزایش داشته است.

حسینعلی خواجه مظفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دولت میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی رشد داشته است. در سال ۱۴۰۰ بیش از  ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در سال  ۱۴۰۱ این عدد به ۶۰ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: سقف میزان تسهیلات مشاغل به 150 میلیون تومان افزایش یافته و دولت در این بخش به مشاغل حمایتی و اقشار ضعیف توجه جدی داشته است. براساس گزارش کارگروه اشتغال گلستان کمیته امداد 94 درصد و بهزیستی 91 درصد موفق به پرداخت تسهیلات اشتغال شده بودند.

خواجه مظفری افزود: در سال گذشته سهمیه اشتغال استان ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که میزان تحقق اشتغال  ۳۸ هزار و ۷۰ نفر گزارش شد که آمارها بیانگر آن است ۱۲۲ درصد اشتغال به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: گلستان ۳ هزار و ۶۲ تعاونی دارد و بیشترین آمار تعاونی‌ها با ۹۸۰ تعاونی مربوط به تعاونی‌های کشاورزی است. ۵۹۸ تعاونی در زمینه صنعت فعال است و در‌ مجموع ۲۴۷ تعاونی در گلستان مربوط به بانوان است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۲۰۰ کارگر ساختمانی گلستان در انتظار بیمه هستند و همچنین  ۲۸۰ هزار و ۳۷۰ هزار کارگر بیمه‌ شده در استان وجود دارد که این کارگران در ۴۶ هزار و ۳۶۴ کارگاه ساماندهی و مشغول فعالیت هستند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب