جستجو
رویداد ایران > استان ها > قم > کسب رتبه یک بیمارستان امام رضا (ع) در ارزیابی وزارت بهداشت

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم عنوان کرد:

کسب رتبه یک بیمارستان امام رضا (ع) در ارزیابی وزارت بهداشت

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم گفت: بیمارستان امام رضا (ع) توانسته در ارزیابی عملکرد بیمارستان های کشور که از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام شده است رتبه یک را به خود اختصاص دهد که این موضوع حاصل تلاش های بی وقفه در این مرکز درمانی است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، سید مهدی محصل در نشست خبری که در راستای گرامیداشت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: استان قم جمعیتی حدود یک میلیون و 400 هزار نفر دارد که از این شمار جمعیت بیش از 826 هزار نفر معادل 58 درصد جمعیت استان قم تحت پوشش خدمات درمان بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به مراکز درمانی که به صورت مستقیم در حوزه درمانی تامین اجتماعی فعالیت دارند، گفت: بیمارستان امام رضا (ع) و سه درمانگاه 22 بهمن، بوعلی و غرضی به بیمه‌شدگان محترم خدمات ارایه می‌دهد، همچنین در حوزه درمان غیرمستقیم از طریق انعقاد قرارداد با 800 مرکز سبب افزایش میزان دسترسی و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در سطح استان گردیده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم با تاکید براینکه موضوع اعتبار بخشی یکی از مهم ترین اهداف و شاخصه‌هایی است که وزارت بهداشت ودرمان درخصوص ارزیابی عملکرد بیمارستان‌ها در سطح کشور قرار داده است، گفت: بیمارستان امام رضا (ع) توانسته در ارزیابی عملکرد بیمارستان های کشور درجه یک را به خود اختصاص دهد که این موضوع حاصل تلاش های بی وقفه در این مرکز درمانی است.

وی افزود: باتوجه به اینکه تامین اجتماعی جدای از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی است، دقت و سخت‌گیری خاصی در عملکرد آن وجود دارد و ما توانستیم با تلاش و دقت فراوان در مدیریت درمان این رتبه را کسب کنیم.

محصل با اشاره به توسعه فضای فیزیکی  بیمارستان امام رضا (ع) اظهار کرد: در توسعه فضای فیزیکی درسال گذشته بخش NICU بیمارستان امام رضا(ع) را با اعتباری بالغ بر8 میلیارد تومان آغاز کردیم که در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

محصل با بیان این که یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی نگاه پیشگیرانه است، عنوان کرد: در این راستا کلینیک‌ بیماری‌های مزمن را افتتاح کردیم تا با غربالگری، بیماران دارای فشار خون، دیابت، تیروئید و اعصاب و روان شناسایی شوند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان با اشاره به غربالگری بیماری‌های بدخیم خاطرنشان کرد: طبق آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز تامین اجتماعی برخی بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان سینه در خانم‌ها و سرطان روده بزرگ در آقایان بسیار شایع است و طی طرحی  در راستای ارتقا سطح سلامت بیمه‌شدگان در سال گذشته اقداماتی برای غربالگری بیماران انجام شده است.

وی افزود: در راستای افزایش کیفیت در بیمارستان امام رضا(ع) استاندارد ISO45001 اخذ شده است که به سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی مربوط می‌شود.



وی در خصوص آمارهای حوزه درمان اظهار کرد: در سال گذشته حدود 2 میلیون و 420 هزار بار مراجعه سرپایی داشتیم و تقریبا 11 هزار مرتبه نیز بستری انجام شده است و این آمار درحالی رقم خورده است که بیمارستان امام رضا(ع) از شرایط کرونایی خارج شده بود.



خبرنگار: ریحانه سادات فقیه سبزواری

 


برچسب ها
نسخه اصل مطلب