جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > تخصیص کود‌های یارانه‌ای صرفا به محصولات الگوی کشت در گلستان

تخصیص کود‌های یارانه‌ای صرفا به محصولات الگوی کشت در گلستان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از تخصیص کود‌های یارانه‌ای صرفا به محصولات الگوی کشت در استان خبر داد.
سید صمد ضیائی گفت: به تمامی محصولاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان الگوی کشت تعیین شده باشند کود‌های یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص داده می‌شود.


او افزود: تغییر الگوی کشت و استفاده ازدانش بنیان‌ها از راهبرد‌های اساسی، در جهاد کشاورزی است که باید مورد توجه کارشناسان و کشاورزان قرار گیرد.

ضیائی ادامه داد: برای سازگاری با کم آبی و شرایط جوی کم بارش، کارشناسان و زارعین باید به عرصه کارِ نو و تازه با رویکرد استفاده بهینه، از ظرفیت منابع توجه کنند.

او افزود: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کود‌های کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که زیر پوشش الگوی کشت در استان معرفی شده‌اند کود‌های کشاورزی یارانه‌دار تخصیص یافت.

ضیائی گفت: از ابتدای سال تاکنون از مجموع بیش از ۲۴ هزار و ۱۵۵ تن انواع کود‌های کشاورزی توزیع شده، ۹۳ درصد آن در قالب الگوی کشت ارائه شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
او افزود: این میزان شامل ۱۷ هزارو ۵۶۶ تن ازته، و یک هزار و ۹۸۸ تن فسفاته ودو هزارو ۸۵۰ تن نیز پتاسه بوده است.

ضیائی ادامه داد: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع تابستانه هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کود‌های یارانه‌ای بالاست، کمبودی در این زمینه وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان، کود‌های یارانه‌ای تحویل می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه در انبار‌های استان ذخیره سازی شده است که این رقم در سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۰۲ تن بوده است و به‌طور متوسط روزانه حدود ۴۰۰-۳۵۰ تن کود‌های یارانه‌ای به مقصد شهرستان‌ها حمل و تحویل شبکه بزرگ توزیع کارگزاری می‌شود.

او اضافه کرد: برای کشت پائیزه نیز توزیع سهیه کود‌های پایه ازاول مرداد ماه امسال انجام می‌شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب