جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > لزوم ایجاد فضای مناسب برای کارگاه های کسب و کارهای کوچک

در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرگز مطرح شد؛

لزوم ایجاد فضای مناسب برای کارگاه های کسب و کارهای کوچک

فرماندار شهرستان بندرگز در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: ایجاد فضای مناسب برای کسب و کارهای کوچک از الزامات این امر مهم است و فراهم بودن فضا و امکانات جذب اقشار مختلف جامعه را در پی دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرگز در سال 1402 با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در فرمانداری شهرستان بندرگز انجام شد.
در ابتدای جلسه سمانه محمدی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان به قرائت دستور جلسه و ارائه پیگیری مصوبات جلسه گذشته و ارائه برنامه های اوقات فراغت و پیگیری منابع درآمدی پرداخت.
در ادامه محسن دماوندی کمالی رئیس آموزش و پرورش بندرگز عنوان کرد: معرفی کتب تقریظ مقام معظم رهبری جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی با رویکرد ارزشی در سطح مدارس جزء برنامه های اصلی سال تحصیلی جدید خواهد بود . همچنین طرح کاروان کتاب همانند طرح کاروان هنری در مدارس نیز می تواند از جمله اقدامات اثرگذار در راستای ترغیب قشر محصل به فعالیتهای کتابخوانی باشد.
در ادامه جلسه عبدالصمد درویشی عضو حقیقی انجمن نیز توزیع بروشور معرفی کتاب و بسته های فرهنگی ویژه ایام مختلف سال در بین عموم مردم را اثرگذار دانست.
مجتبی ریاحی ریاست شورای اسلامی شهر و عضو حقوقی انجمن در رابطه با پرداخت به موقع نیم درصد شهرداری در راستای تسریع روند اقدامات عمرانی کتابخانه و ایجاد فضاسازی محیطی در کتابخانه قول مساعد داد.
در ادامه سارا خواجه مسئول کتابخانه نوکنده به ارائه گزارش اقدامات اوقات فراغت کتابخانه نوکنده و همچنین پیشنهاداتی جهت بالا بردن کیفیت کارگاه های آموزشی در کتابخانه پرداخت.
یوسف علی مسعودی بخشدار محترم شهرنوکنده و ریاست محترم انجمن کتابخانه عمومی نوکنده با اشاره به نقش کتابخانه ها در مسیر اعتلای فرهنگ ،ایجاد فضای قرآنی با حضور مدرسین مجرب در ایام فراغت در کتابخانه ها را بسیار موثر دانست و حمایت بخشداری در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی قرآنی را اعلام کرد.
صابر حسن پور فرماندار شهرستان بندرگز ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده در جلسه، پیگیری در خصوص جمع آوری پیشنهادات ادارات و نهادها جهت بالابردن سرانه مطالعه ، تعامل با ادارات فنی و حرفه ای و گردشگری جهت برگزاری کلاس های آموزشی را در دستور کار قرار داد.
وی همچنین استفاده از فضای مناسب برای ایجاد کارگاه هایی تحت عنوان کسب و کارهای کوچک با هدف جذب اقشار مختلف جامعه را بسیار مهم دانست.
در پایان از اعضای انجمن با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد .
برچسب ها
نسخه اصل مطلب