جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > تدوین برنامه پدافند شهری هوشمند ضروری است

تدوین برنامه پدافند شهری هوشمند ضروری است

اسماعیل نادری اعلام کرد: رزمایش مشترک شرکت آب، برق و گاز با بهره گیری از آموزش های پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد.

جلسه شورای پدافند غیر عامل با حضور اسماعیل نادری سرپرست فرمانداری گرگان و با حضور مدیران و مسئولین دستگاه های عضو شورای پدافند غیر عامل شهرستان گرگان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

سرپرست فرمانداری مرکز استان با بیان اینکه اولین گام در دفاع غیر مسلح رصد و پایش تهدیدات است عنوان کرد: در گام بعدی شناسایی آسیب پذیری ها و ارزشگذاری یا اولویت بندی دارایی ها حایز اهمیت می باشد .

نادری مقاوم سازی و مکان یابی در راستای کاهش آسیب ها و رعایت نکات ایمنی را یک پدافند غیر عامل برشمرد و افزود: با توجه به اینکه یک درصد از بودجه سالانه دستگاه ها برای آموزش پدافند غیرعامل اختصاص یافته ضروری است کمیته پدافند غیرعامل توسط شهرداری تشکیل شود .

وی افزایش سطح آگاهی مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی را منوط به شرکت در دوره های آموزشی عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: پدافند سایبری اولویت ماست .

نادری افزود: در زمان وقوع بحران ، شهر باید توانایی جابجایی و اسکان یک سوم از جمعیت خود را در در فضای امن که از حیث امکانات غذایی، سرمایشی، گرمایشی، بهداشتی و ارتباطی مجهز است داشته و ذخیره سازی اقلام غذایی حداقل برای 3 ماه میسر باشد، تحقق این امر مستلزم تدوین برنامه پدافند شهری هوشمند است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب